Dne 7.3.2013 byl slavnostně představen projekt „Jezdíme na krev". Jedná se o společný projekt motocyklové sekce Svazu dovozců automobilů, Samostatného oddělení BESIP Ministerstva dopravy ČR, Společnosti pro transfuzní lékařství ČLS JEP a BEZPEČNĚ NA MOTORCE s Mírou Lisým. Cílem tohoto projektu je motivovat jednu z nejrizikovějších skupin účastníků silničního provozu k dobrovolnému dárcovství krve a tím mimo jiné zmírnit negativní vnímání příznivců jedné stopy ze strany ostatních řidičů a spoluobčanů.
Nedílnou součástí projektu jsou webové stránky www.jezdimenakrev.cz, kde se mohou motorkáři registrovat k dárcovství krve na transfúzní stanici, kterou mají nejblíže svému bydlišti.
Touto registrací se vytvoří databáze potenciálních dárců krve, ze které budou moci následně čerpat k akci přihlášené transfuzní stanice v České republice. Svou registrací do databáze tak motorkáři, případně kdokoli mající o projekt zájem, zajistí, že v případě akutní potřeby krve, bude mít nejbližší transfuzní stanice možnost vybrat nejvhodnějšího dárce. Díky tomu tak mohou motorkáři pomoci přežít ať už kolegovi z jedné stopy, nebo třeba dítěti, které srazilo auto.
Potřebnost takového projektu dokládají i slova předsedy Společnosti pro transfúzní lékařství MUDr. Víta Řeháčka: „Krev určená pro transfúze v akutních stavech ohrožujících životy pacientů je čas od času nedostatkovým zbožím, protože každá krevní konzerva má velice omezenou dobu použitelnosti. Motorkáři po těžkých dopravních nehodách jsou častými příjemci našich služeb, a proto si velice ceníme toho, že nám sami nabídli pomoc a přišli s projektem „Jezdíme na krev".
Řidiči motocyklů jsou dlouhodobě jednou z nejrizikovějších skupin účastníků silničního provozu. Například v loňském roce byla závažnost dopravních nehod s účastí motocyklu v průměru 30,3 usmrcených osob na 1000 nehod. Dalším velice silným argumentem pro zapojení se do projektu jsou počty těžce zraněných motocyklistů, jak potvrzuje vedoucí BESIPu Roman Budský: „Řidiči motocyklů jsou vystaveni největšímu riziku, co se týče následků dopravní nehody. Jejich úrazy bývají velice vážné, protože nejsou chráněni prvky pasivní bezpečnosti. Zároveň je nutné dodat, že ze strany ostatních řidičů jsou často vnímáni negativně. Proto věřím, že projekt „Jezdíme na krev" může toto negativní vnímání zmírnit".
Do projektu „Jezdíme na krev" se aktivně zapojilo hned několik známých osobností, které dlouhodobě patří mezi vyznavače jedné stopy. Mezi nejvýraznější podporovatele patří například instruktor kurzů BEZPEČNĚ NA MOTORCE a jedenáctinásobný mistr republiky v mototrialu Mirek Lisý, herec a moderátor Dalibor Gondík nebo sedminásobný účastník Rally Dakar a držitel Světové ceny fair play za záchranu lidského života David Pabiška.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva