Tabulka způsobů zápisu předpisů EHK OSN a směrnic EU podle kategorií vozidel a limitů emisí škodlivin ve výfukových plynech
Stav k 11/2010
Kategorie vozidla | Úroveň limitů emisí | ||||
EURO 2 | EURO 3 | EURO 4 | EURO 5 | EEV*) | |
osobní automobily kat. M1 s celkovou hmotností do 2,5 t a obsaditelností do 6 osob | R 83-03 B,C R 83-04 B,C ES 94/12 ES 96/44 ES 96/69 ES 98/77
| R 83-05A (83RI)** ES 98/69A ES 1999/102A ES 2001/1A ES 2001/100A ES 2002/80A ES 2003/76A ES 2006/96A | R 83-05B (83RII)** ES 98/69B ES 1999/102B ES 2001/1B ES 2001/100B ES 2002/80B ES 2003/76B ES 2006/96B | 692/2008A až M #) R 83-06J až M #)
EURO 6: 692/2008N až Y #) (R 83 zatím není)
|
|
- osobní automobily kat. M1 s celkovou - užitková vozidla kat. N1 - některá užitková vozidla kat. M2 a N2
| R 83-04 B,C ES 96/69 ES 98/77 | R 83-05A (83RI)** ES 98/69A ES 1999/102A ES 2001/1A ES 2001/100A ES 2002/80A ES 2003/76A ES 2006/96A*** | R 83-05B (83RII)** ES 98/69B ES 1999/102B ES 2001/1B ES 2001/100B ES 2002/80B ES 2003/76B ES 2006/96B*** | 692/2008A až M #) R 83-06J až M #)
EURO 6: 692/2008N až Y #) (R 83 zatím není)
|
|
- osobní automobily M1 s celkovou - autobusy kat. M2 a M3
| R 49-02B ES 91/542B ES 96/1 | R 49-03A R 49-04A ES 1999/96A ES 2001/27A | R 49-03B1 R 49-04B1 ES 1999/96B1 ES 2001/27B1 ES 2005/55B, C #) ES 2005/78B, C #) ES 2006/51B, C #) ES 2006/81B, C #) ES 2008/74B, C #) | R 49-03B2 R 49-04B2 ES 1999/96B2 ES 2001/27B2 ES 2005/55D, E, F, G #) ES 2005/78D, E, F, G #) ES 2006/51D, E, F, G #) ES 2006/81D, E, F, G #) ES 2008/74D, E, F, G #) | R 49-03C R 49-04C ES 1999/96C ES 2001/27C ES 2005/55H, I, J, K #) ES 2005/78H, I, J, K #) ES 2006/51H, I, J, K #) ES 2006/81H, I, J, K #) ES 2008/74H, I, J, K #) |
*) vozidla zvláště šetřící životní prostředí (Enhanced Environmentally Friendly Vehicle), limity škodlivin jsou pro ně ještě nižší, než EURO 5
#) jedno z uvedených písmen
** Též možný způsob zápisu do TP vozidla
*** Číselné označení směrnice v souvislosti s přístupem Rumunska a Bulharska do EU od 1.1.2007
e?*715/2007*692/2008 a R 83-06 platí pro vozidla kat. M, N1 a N2 s referenční hmotností do 2 610 kg, při splnění určitých podmínek až do 2 840 kg.
Metodický pokyn k uplatnění snížené sazby daně silniční u silničních vozidel je na adrese:
http://cds.mfcr.cz/sys/cds/scripts/tiskopisy/tiskopisy-pdf2007/5408_13.pdf
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva