Ve věku nedožitých 75 let zemřel v Německu v polovině února Hermann Schnauder, první ředitel importéra koncernu Volkswagen do ČR. Před svým příchodem do Prahy působil na vedoucích pozicích u značek Audi a Volkswagen v Německu.
V roce 1991 byl koncernem vyslán do Prahy, nejprve do tehdy nově vzniklého společného podniku Volkswagenu a Škody, kde se stal prvním obchodním ředitelem automobilové a.s. Škoda.
„Spolupodepisoval jsem smlouvy v Československu na ministerstvu průmyslu na jaře 1991,“ vzpomínal po letech. V polovině roku 1991 byl pověřen založením importérské společnosti pro značky Volkswagen a Audi v Praze, ke kterým o rok později přibyl i SEAT. V čele dovozní organizace stál H. Schnauder do roku 1998, kdy byl importér transformován do samostatné společnosti Import Volkswagen Group (dnes Porsche ČR).
Na své působení v Praze pan Schnauder rád vzpomínal a jeho historky z té doby patří dnes již k těžko uvěřitelným. Například za největší problém počátečního období označil skutečnost, že zde neexistovala banka, kde by bylo možné platit v devizách.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva