V polovině září se bude v Mladé Boleslavi konat třídenní festival designu MEET CZECH DESIGN, který pořádá agentura CzechTourism. Festival se odborné i laické veřejnosti představí ve dnech 12. až 14. září pod názvem Roztočte kola designu.
Návštěvníci MEET CZECH DESIGN se dozví, co vše je třeba v rámci automobilového designu navrhnout, než se kola skutečně roztočí. Nahlédnou pod ruce jak předním českým designérům, tak také pod stroje, které jejich ideje realizují. Pro veřejnost bude zdarma zpřístupněno muzeum i výrobní hala Škoda Auto.
Ve vzdělávacím centru Na Karmeli během festivalu najdeme Design Studio, které představí, co, a hlavně jak, je třeba v rámci designu automobilů navrhovat, aby byla jízda požitkem. Přímo samotní designéři poodkryjí kouzlo tvorby exteriérů i interiérů, výběru látek, proměnu modelů z dvourozměrných na 3D, budou také promítány designové skici a mnoho dalších aktivit, které přiblíží svět automobilu široké veřejnosti. Ve vstupní hale Karmelu bude umístěna také modelářská dílna, kde modeláři představí designovou techniku práce s plastelínou, a návštěvníci si budou moci vše zkusit sami. Páteční program navíc obohatí přednáška Petera Olaha, průmyslového designéra.
V sobotu bude program pomalu dosahovat vrcholu za přednášek předních designérů automobilky – šéfa vývoje motorů a podvozků Martina Hrdličky a šéfdesignéra automobilky Jozefa Kabaně zaměřené na vývoj designu automobilů v čase proložené dobovými módními přehlídkami. Kromě toho program nabídne venkovní atrakce pro děti, a v sobotu navíc letní kino.
Muzeum Škoda Auto, které v tomto roce oslavilo osmdesát let, představí historii a minulost automobilového designu jedné z nejstarších automobilových značek na světě. Návštěvníci zde mohou prožít komentované prohlídky, na které se stačí telefonicky objednat. Každý ze zaregistrovaných návštěvníků MEET CZECH DESIGN obdrží design pas, díky němuž má exkluzivně vstup do muzea zdarma.
V rámci festivalu ožije také náměstí, kde proběhnou koncerty, umělci vytvoří na umístěné stěně graffity, střední škola Maja představí bodypainting, prezentovat se budou také místní designové firmy v Parkovacím Domě.
Pro návštěvníky je připravena speciální design stezka. Její jednotlivá zastavení tvoří kromě muzeí, divadla a dalších památek i výrobní hala automobilky, kam běžně není veřejnosti přístup vůbec umožněn. V rámci MEET CZECH DESIGN je tato unikátní příležitost zprostředkována zdarma. Pro snadné absolvování design stezky bude o festivalovém víkendu k dispozici i speciální historický autobus.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva