Každý druhý rok výrobci autodílů a servisního vybavení navštěvují Frankfurt, největší výstavu v oboru. Letos se Automechanika koná od 16. do 20 září. Veletrh sleduje na místě náš spolupracovník Petr Baubín.
Přes 4600 vystavovatelů ze 71 zemí zabralo přes 305 000 m2 výstavní plochy, aby zde mohli prezentovat nejnovější produkty a služby z oblasti automotive.
Automechanika Frankfurt 2014 reaguje na dynamický rozvoj aftermarketu v automobilovém průmyslu, který by měl podle slov ekonomů a pokračovat. “ Rostoucí počet modelů a stále komplexnější technologie má má vliv na rostoucí počet hráčů na trhu a také se zvětšuje množství dílů a celků”, uvedl Detlef Braun.
V souvislosti s tím uvedl, “Podporou pro Automechaniku Frankfurt je rostoucí celosvětový export německých dílů a vybavení jejichž producenti měli v roce 2013 obrat 101 miliard EUR. Kolem 15 % z toho bylo vyrobeno mimo Německo. V letošním roce se očekává další růst v tomto oboru v rozmezí 3-4 %.
Nejnovější vývoj na poli elektroniky najdete v Hale 10 pod heslem Mobilita budoucnosti, kde vystavovatelé z 12 zemí představují široké spektrum alternativních pohonů od elektrických přes hybridní ale i pohony na LPG a CNG. Výstava zahrnuje nabíjecí infrastrukturu, dobíjecí management, propojení a kabelové systémy. Účastníci nabízejí pohled na nejnovější vývoj v oblasti motorů, elektroniky, odlehčených konstrukcí, managementu baterií a zdrojů, ale i financování základních i pokročilých školení v oblasti oprav a servisu. Společnosti představují i úspěšné projekty z nichž mnohé vznikly ve spolupráci s univerzitami, technickými školami a výzkumnými instituty.
Přes 1000 vystavovatelů z oboru nákladních vozidel
Vyhledávání produktů a řešení v oblasti užitkových vozidel bude pro skupinu návštěvníků, kteří se o tento obor zajímají jednodušší díky speciální přiíloze katalogu. Všechny expozice s odpovídajícím zaměřením jsou navíc označeny novým oranžovým logem ‘Truck Competence’ tribute to greater energy efficiency. Výstava Automechanika tak cílí i na další obor. Na výstavě nechybí žádné z vedoucích firem v oboru.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva