V zemích EU28 a EFTA bylo za 1. až 3. čtvrtletí roku 2014 poprvé zaregistrováno 9 906 668 ks nových osobních automobilů. Je to o 5,82 % více než ve stejném období roku 2013.
„Ani v září se pozitivní vývoj na evropském trhu nových osobních automobilů nezastavil a čeští výrobci si vedou velmi dobře“, uvádí zveřejněné výsledky prezident AutoSAP Martin Jahn.
Nejprodávanější značkou za uplynulých devět měsíců roku 2014 byl VOLKSWAGEN (registrováno 1 215 644 ks, nárůst oproti stejnému období roku 2013 o 4,65 %), následuje značka FORD a OPEL / VAUXHALL. Značka ŠKODA v tomto žebříčku obsadila 11. místo s počtem 443 090 ks. Podíl značky ŠKODA na trhu EU+EFTA činil za uvedené období 4,47 % oproti 3,99 % v roce 2013.
Značka ŠKODA oproti stejnému období roku 2013 zaznamenala v tomto roce nejvyšší absolutní nárůst prvních registrací. Na trhu zemí EU+EFTA bylo zaregistrováno o 69 194 ks škodovek více než za devět měsíců loňského roku. Na druhém místě byla z tohoto pohledu značka RENAULT (nárůst o 63 103 ks) následovaná značkou DACIA (+61 332 ks) a VOLKSWAGEN (+54 042 ks).
Relativně největší růst byl podchycen u značky JEEP a to o 46,91 % (registrováno celkem 25 350 ks), následují značky MITSUBISHI (+30,81 %, registrováno 73 482 ks, DACIA (+28,46 %, 276 850 ks) a LEXUS (+22,84 %, registrováno 21 142 ks). Značka ŠKODA s nárůstem prvních registrací o 18,51 % (registrováno 443 090 ks) figuruje v tomto porovnání na šestém místě. K tomu nutno uvést, že první registrace značek JEEP, LEXUS i MITSUBISHI jsou v porovnání s ostatními značkami výrazně nižší.
K absolutnímu i relativnímu růstu prvních registrací osobních automobilů došlo ve většině evropských zemí, pokles byl zaznamenán pouze ve 4 zemích. Největší pokles (o 5,23 %) byl zaznamenán v Nizozemsku, k poklesu došlo i v Rakousku (-4,33 %), ve Švýcarsku (-3,15 %) a v Belgii (-0,35 %).
“Evropský trh nových osobních automobilů má rozhodující význam pro výrobu v České republice. Přestože objem tohoto trhu stále nedosahuje úrovně předkrizových let, tak jeho dosavadní vývoj vytváří předpoklad rekordní výroby u nás. To svědčí o zvýšení konkurenceschopnosti českých výrobců vozidel, jejich skupin a dílů”, dodává prezident AutoSAP Martin Jahn.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva