Revoluci ve financování nákupu aut letos přinesl rozjezd operativního leasingu pro běžné spotřebitele. Tématu se věnuje speciální vydání magazínu Automakers, který vychází ve spolupráci s SDA. Službu zatím nabídlo českým privátům osm značek.
„Nový produkt je určitě zajímavým tématem letošního roku, které úspěšně oslovilo svou cílovou skupinu. Lze předpokládat, že jej začne postupně nabízet více společností, a tím poroste i jeho penetrace na našem trhu,“ řekla našemu časopisu předsedkyně ČLFA Jiřina Tapšíková.
Všechno způsobila Škodovka, která na jaře spustila přes ŠkoFIN pilotní projekt s názvem „Škoda bez starostí“. Operativní leasing pro nepodnikající zájemce sice některé automobilky nabízely již dříve, například Mercedes-Benz nebo BMW, šlo však o prémiové značky s menšími prodejními objemy. Podobně jako je tomu u operativního leasingu pro firmy, prodejci Škody začali nyní ve velkém nabízet pronájmy aut na dva roky i soukromým zájemcům.
Rukavici zvedl Opel
Další značkou, která se vrhla na operativní leasing pro privátní osoby, byl Opel. Ve spolupráci s UniCredit Fleet Management (UCMF) přišel s nabídkou, která je prý nejlevnější na trhu. Zahrnuje také na rozdíl od Škody celou modelovou řadu značky. „Tato forma pronájmu automobilů byla dosud vyhrazena firmám, v poslední době o ní projevují zájem i soukromníci,“ vysvětlil důvody zavedení nového programu Pavel Šilha, generální ředitel českého a slovenského zastoupení automobilky.
Hyundai spustil program TARIF
Od 1. října nabízí pronájmy zájemcům také značka Hyundai a to v rámci programu TARIF na 24, 36 nebo 48 měsíců. “Hyundai je jediná značka na trhu, která pronájem vybavila takovým množstvím bonusů. V garantované neměnné částce, kterou nájemce vozu každý měsíc zaplatí, je mimo jiné zahrnuta nulová akontace, záruka pět let bez omezení kilometrů po dobu pronájmu, stejně jako program Permanentní mobility, tedy zapůjčení náhradního vozu zdarma po dobu garančního servisu,“ říká Miloš Adámek, PR manažer Hyundai Motor Czech.
Francouzi jdou do toho
Nástup operativních pronájmů vyhlásili v létě také zástupci koncernu PSA. Obchodní ředitel Citroënu ČR František Neuman hovořil o plánech importu na nový druh financování aut na srpnové tiskovce. „Připravujeme nabídku, která počítá s určitými modely a financováním na dva roky,“ uvedl Neuman, který ale není přesvědčen, že český klient je připraven na placení měsíční mobility. „Bude to asi zajímavé spíše pro malé podniky,“ míní Neuman. Citroën zatím rozjel ve spolupráci s PSA Finance Česká Republika finanční úvěr s 0% navýšením až na 3 roky.
Nachystal se i Peugeot. „Rozhodli jsme se zareagovat na velký zájem trhu o tuto formu financování. Našim zákazníkům ji nabízíme od podzimu letošního roku,“ informoval nás odstupující šéf importu Nicolas Perrin.
Koncern VW testuje zájem
Operativní leasing pro priváty začal přes ŠkoFIN testovat v září také Volkswagen. Nabídku na pronájem Golfa, která počítá s 24měsíčním pronájmem a maximálním nájezdem 20 tisíc km ročně, může zatím využít klient pouze v časovém období od 1. září do 31. prosince. Volkswagen nezmiňuje, zda v daných aktivitách bude pokračovat v příštím roce a zda se nabídka rozroste také o další modely.
Do hry se v říjnu položil SEAT. Přišel na český trh se službou OLÉ! Novinka, připravená ve spolupráci se ŠkoFINem, je další verzí operativního leasingu pro priváty na českém trhu.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva