Ford zahájil výrobu modelu Mondeo Hybrid – prvního hybridu, který značka vyrábí a prodává v Evropě. V Česku je možné auto objednat, první vozy se objeví na začátku roku 2015.
Hnací ústrojí je tvořeno kombinací speciálně vyvinutého zážehového motoru o objemu 2,0 l, elektromotoru a lithium-ion akumulátoru s kapacitou 1,4 kWh.
Vůz má kombinovanou spotřebu paliva 4,2 l/100 km a emise CO2 99 g/km. „Mondeo Hybrid nabízí zákazníkům to nejlepší z obou světů – nižší spotřebu a emise elektrického pohonu i dojezd a dynamiku tradičního motoru,“ řekl Roelant de Waard, viceprezident Ford of Europe pro marketing, prodej a služby. „Díky modelové řadě, do níž patří – nebo budou patřit – i Focus Electric, plug-in hybrid C-MAX Energi i úsporné modely ECOnetic a EcoBoost, získají naši zákazníci ještě širší prostor k optimalizaci provozních nákladů.“
Mondeo se začalo prodávat v roce 1993. Od té doby jich zamířilo k zákazníkům více než 4,8 milionu. Nový model se vyrábí v moderní továrně ve španělské Valencii a v současné době probíhá jeho uvádění na evropské trhy. Mondea s karoserií sedan a zážehovými motory se budou vyrábět také v petrohradském montážním závodě Ford Sollers. Zahájení prodeje v Rusku je naplánováno na rok 2015.
Historicky nejširší paleta motorizací pro nové Mondeo obsahuje nový zážehový motor 1.5 EcoBoost nebo zdokonalený diesel 2.0 TDCi. Mondeo Hybrid je cenově srovnatelné se vznětovými motorizacemi.
Ve Spojených státech je Ford druhým největším výrobcem hybridních automobilů. Celkem jich zde vyrobil již 400 000.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva