Na silnicích v České republice v současnosti jezdí přes 8 500 automobilů na stlačený zemní plyn CNG, které mohou tankovat v 67 plnicích stanicích. Spotřeba paliva se v letošním roce zvýší o zhruba 25 %. Vyplývá to z předpokladů energetické společnosti E.ON.
Ta dále odhaduje, že v příštím roce tempo růstu počtu CNG automobilů i plnicích stanic nijak nepoleví. Letošní rok byl pro CNG rekordní hned v několika ohledech.
„Výrazný byl nárůst nejen z pohledu infrastruktury, kdy došlo k otevření rekordního množství nových plnicích stanic. Svou roli sehrál také celkově rostoucí zájem o tento alternativní pohon. Vozy na CNG už nejsou jen výsadou firem, ale začínají si je pořizovat také koncoví zákazníci,“ vysvětluje Jiří Šimek, člen představenstva E.ON Energie, a.s., a místopředseda Českého plynárenského svazu.
Celkem došlo v České republice ke zvýšení počtu vozidel z loňských 6 710 na letošních zhruba 8 500. To činí meziroční nárůst přes 20 %. Podobně rostlo i množství plnicích stanic, kterých je u nás aktuálně 67. Loni to bylo pouze 52. „Spotřeba samotného paliva CNG vzroste zhruba o 25 %. Z našeho pohledu je také zásadní podpora v oblasti hromadné dopravy, kde počet autobusů na tento pohon vzrostl meziročně z 423 na necelých 550. To je dobrá zpráva ve snaze snižovat množství emisí ve městech,“ vysvětluje Jiří Šimek.
Společnost E.ON zveřejnila také odhad dalšího růstu CNG na rok 2015. „Podle našich odhadů se počet vozů v příštím roce zvýší na zhruba 11 000, počet plnicích stanic pak na 85. Díky zájmu měst a krajů je pravděpodobné, že například autobusů na CNG u nás bude jezdit na konci příštího roku o zhruba 300 více. Je to dáno zejména podporou v rámci 57. výzvy Operačního programu Životní prostředí,“ dodává Jiří Šimek.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva