Řidiči osobních aut budou od roku 2016 platit za užívání německých dálnic (s 12 044 km se jedná o třetí nejdelší dálniční síť na světě). Roční známka je dle ekologičnosti vozidla vyjde až na 130 eur (3600 Kč).
Návrh příslušného zákona dnes schválila německá vláda, ale ještě ho musí projednat parlament a tudíž je možné, že se vrátí na přepracování.
“Zavedení mýtného tak hlavně dopadne i na 100 tisíc Čechů, kteří ročně míří na dovolenou buď do Německa nebo dále a to tam nepočítáme další desítky tisíc pracujících ve SRN nebo ty kteří jezdí například na nákupy”, konstatuje situaci prezident ÚAMK JUDr. Oldřich Vaníček.
Dle našich informací od ADAC bude cena roční známky hlavně záležet na objemu motoru vozidla a na ekologické šetrnosti jeho provozu (EURO normě). Kromě toho si bude možné koupit i dvouměsíční známku za 22 eur (600 Kč) a desetidenní za 10 eur (275 Kč). Ministr dopravy Alexander Dobrindt očekává, že mýtné přinese německému státu ročně zhruba 500 milionů eur (13,8 miliardy korun), ale tamní autoklub ADAC počítá s částkou okolo 700 milionů eur (19,3 miliardy korun).
Na rozdíl od systému v Česku, na Slovensku nebo v Rakousku se nebude jednat o klasické dálniční známky, které si nalepíte na čelní sklo, ale o Maďarskou obdobu elektronické viněty. Po zaplacení poplatku by měla být do elektronického systému zanesena registrační značka vozidla a ekologická třída. Samotná kontrola platnosti poplatku budou na dálnicích sledovat automatické elektronické systémy, které budou snímat značky všech projíždějících aut.
“Výhrady k zavedení má Evropská komise a ostatní státy. Souhlasíme s jejich tvrzením, že zavedení známek se současným snížením daní pro Němce je nepřímou diskriminaci zahraničních řidičů”, dodává Vaníček.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva