V pražském Top Hotelu byly tento týden zveřejněny výsledky akce „Dodavatel pro Auto roku 2015 v ČR“, kterou organizuje Sdružení automobilového průmyslu (AutoSAP).
Martin Jahn, prezident AutoSAP v této souvislosti řekl: “Naše akce opět prokázala globální sílu českých dodavatelů. Ostatně jejich tržby tvoří téměř 50 % z celkových tržeb automobilového průmyslu České republiky a naprostou většinu produkce exportují na ty nejnáročnější trhy.“
Letos proběhl již 11. ročník akce „Dodavatel pro Auto roku v České republice“ určené členským firmám AutoSAP z řad dodavatelů. Přihlásilo se do ní 31 firem. Všechny dodávají díly alespoň na jeden z 31 automobilů nominovaných do ankety „Auto roku 2015 v ČR“.
Jahn dodává: „Dodavatel pro Auto roku je jednou z akcí, kterými podporujeme výrobce automobilových dílů a příslušenství. Rozhodně si to zaslouží. O jejich konkurenceschopnosti svědčí, že přihlášené firmy dodávají díly nejen na všechny finalisty, ale s výjimkou jednoho japonského a jednoho korejského vozu i na všechny nominované automobily! Přitom je nutno si uvědomit, že se jedná o špičkové vozy vyráběné v nejrůznějších zemích, nejrůznějších značek a kategorií.“
Autem roku 2015 v ČR se stal na základě hlasování odborné poroty vůz Škoda Fabia třetí generace, který je i vítězem kategorie městské vozy v hlasování veřejnosti. Na tento vůz dodávají své výrobky a prestižní označení „Dodavatel pro Auto roku 2015 v České republice“ získaly firmy:
3 M Česko, spol. s r.o.
Benteler ČR s.r.o.
BRANO GROUP, a.s.
BRISK Tábor a.s.
CONSTRUCT A&D a.s.
EFTEC (Czech Republic) a.s.
Grupo Antolin Bohemia, a.s.
Gumárny Zubří, akciová společnost
HP-Pelzer s.r.o.
JTEKT Automotive Czech Plzeň s.r.o.
Kamax s.r.o.
KES-kabelové a elektrické systémy, spol. s r.o.
Klein & Blažek spol. s r.o.
Koyo Bearings Česká republika s.r.o.
Magna Exteriors & Interiors (Bohemia) s.r.o.
Maxion Wheels Czech s.r.o.
Mubea – HZP s.r.o.
Saar Gummi Czech s.r.o.
Tawesco s.r.o.
TOMATEX Otrokovice, a.s.
TRW Automotive Czech s.r.o.
TRW – DAS a.s.
WITTE Nejdek, spol. s r.o.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva