Ministerstvo životního prostředí předloží vládě návrh zákona, který má zvýšit ekologickou daň u aut. Tři tisíce korun by při registraci měli nově platit majitelé vozidel starých 15 let. U ještě starších aut se má daň zvednout ze tří na pět a z pěti na deset tisíc.
„V novém zákoně o výrobcích s ukončenou životností, který teď ministerstvo životního prostředí připravuje a jehož účinnost předpokládáme od 1. března 2016, se uvažuje o zpoplatnění při nákupu a převodu emisní třídy Euro 3,“ řekla Novinkám mluvčí ministerstva Petra Roubíčková.
Zákon je nyní po meziresortním připomínkovém řízení projednáván v Legislativní radě vlády a koncem března by se měl projednávat na vládě.
Nově by se za auta splňující normu Euro 3 platilo 3000 korun. U normy Euro 2 se má daň zvýšit ze tří na pět tisíc, u normy Euro 1 z pěti na deset tisíc a u starších než Euro 1 zůstává na deseti tisících.
Od roku 2009 mají majitelé osobních a malých nákladních aut splňujících emisní normu Euro 0 až Euro 2 platit při první registraci nebo přeregistraci poplatek na podporu sběru, zpracování a využití vybraných autovraků. Ekologickou daň hradí za konkrétní vozidlo pouze jednou. Výjimku mají invalidé, ekologickou daň nemusí platit lidé při převodu auta kvůli rozvodu manželů nebo když auto dědí.
Výše navrhovaných poplatků:
starší než Euro 1 – zůstává na 10 000
Euro 2 – z 3 000 na 5 000
Euro 3 – z 0 na 3000
Zdroj: MŽP
Evropské emisní normy v dopravě se zpřísňují každé čtyři roky. Emisní třída Euro 2 byla v ČR zpoplatněna v roce 2009 zákonem o odpadech.
„Vozidla třídy Euro 3 jsou dnes 15 let stará vozidla se značně vyššími emisemi vypouštěnými do ovzduší,“ dodala mluvčí.
Cílem opatření je podle ministerstva snížit znečištění ovzduší emisemi, které trápí především velká města. Uvádí také, že starší vozidla způsobují fatálnější následky při dopravních nehodách. Opatření tak podle ní přispěje i k bezpečnosti silničního provozu a zdraví lidí. I v důsledku zpoplatnění převodu starších vozidel v posledních letech v Česku klesají registrace ojetin.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva