Manažeři evropských leasingových firem vidí nejbližší vývoj trhu optimisticky. Vyplývá to z ankety European Business Confidence Survey provedené Federací evropských leasingových asociací (Leaseurope).
V anketě vyjádřilo 84 % respondentů názor, že během příštích šesti měsíců bude evropský leasingový trh růst. V polovině loňského roku na stejnou otázku odpovědělo kladně 90 % dotázaných. Pouhých 7 % manažerů nyní předpovídá pokles trhu. Přesto se počet pesimistických odpovědí zvýšil – v polovině loňského roku pokles předpovídala jen 2 % oslovených.
Podle aktuálního průzkumu 62 % evropských leasingových firem neočekává zhoršení situace v pohledávkách z leasingu po lhůtě splatnosti, to je stejný výsledek jako v polovině loňského roku. Růst čistého zisku v letošním prvním pololetí předpovídá 63 % respondentů (oproti 58 % z posledního šetření).
Také přední představitelé tuzemských leasingových firem sdružených v České leasingové a finanční asociaci (ČLFA) nahlížejí na nejbližší vývoj pozitivně. „Loni vzrostl objem leasingu movitých investic realizovaných členy ČLFA meziročně o 17 %. Hlavním impulsem bylo hospodářské oživení. Firmy se mohly pustit do větších investic, které si v recesi nemohly dovolit. Předpokládáme, že jim investiční optimismus vydrží i letos, což se recipročně odrazí v dobré kondici celé ekonomiky. Možná rizika spatřujeme spíše za hranicemi – jsou jimi geopolitická situace včetně nejasného vývoje v eurozóně,“ říká předsedkyně představenstva ČLFA Jiřina Tapšíková.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva