V prvním čtvrtletí 2015 zdražilo meziročně povinné ručení u všech motorizací. Nejvíce se zdražení dotklo vozidel o objemu od 1 001 do 1 250 kubických centimetrů, kde se cena zvýšila v průměru skoro o 16 %, informoval portál ePojisteni.cz.
Statistiky ePojisteni.cz dále potvrzují, že nejdražší pojištění mají řidiči v Praze a řidiči do věku 22 let, kterým ale povinné ručení letos zlevnilo v průměru téměř o 7 %. Zdražovalo se hlavně kvůli legislativním změnám.
Zatímco před rokem se dle statistik ePojisteni.cz cena za povinné ručení u nejmenších motorizací snížila zhruba o desetinu, letos je tento trend zcela opačný. „Za první čtvrtletí 2015 se konkrétně v kubatuře od 1 001 do 1 250 centimetrů krychlových cena povinného ručení meziročně zvýšila v průměru o téměř 16 % z 1 972 na 2 280 korun. Nejmenší cenový růst pak zaznamenáváme u dvoulitrových motorizací, kde došlo k nárůstu o půl procenta,“ uvádí David Holý, marketingový ředitel ePojisteni.cz, největšího a nejvýznamnějšího poskytovatele online pojištění v České republice. „Dá se tak konstatovat, že výraznější zdražení se týká pouze slabších vozů, jelikož u těch s objemem motoru od 1 601 kubických centimetrů je nárůst cen pojištění nižší než 2 %,“ dodává David Holý.
Nejdražší povinné ručení je v Praze: o 1 000 korun dražší než v jiných regionech
Jak potvrzují statistiky ePojisteni.cz, povinné ručení je tradičně nejdražší v Praze a větších městech. Zde také v prvním čtvrtletí nejvíce podražilo. „Konkrétně v Praze zdražilo povinné ručení o více než 5 % a jeho průměrná výše činí 4 327 Kč. Rozdíl v cenách pojištění u jednotlivých segmentů v závislosti na místě bydliště je zhruba 500 korun. Řidiči ve velkých městech tak mají povinné ručení asi o 500 korun dražší než řidiči z malých měst a současně asi o 500 korun levnější než ti z Prahy. Rozdíl mezi obyvateli Prahy a malých měst tak v průměru činí 1 000 korun,“ upozorňuje David Holý. Dle statistik ePojisteni.cz zaplatí motorista z malého města za povinné ručení 3 191 korun.
Mladí řidiči si oproti zkušenějším připlatí přibližně 2 000 korun navíc
Zajímavé je, že nejmladším a tedy nejméně zkušeným řidičům se cena v průměru snížila o téměř 7 %. Přitom v loni byl v tomto segmentu patrný téměř 10% růst. „Stále jsou ale mladí řidiči do 22 let pro pojišťovny natolik rizikoví, že si na povinném ručení oproti nejméně rizikovým motoristům připlatí v průměru 2 000 korun ročně navíc,“ připomíná David Holý s tím, že v nejméně rizikovém věkovém segmentu jsou řidiči ve věku 35 až 39 let, jejichž průměrná cena za povinné ručení činí letos 3 117 korun.
Povinné ručení zdražuje kvůli legislativním změnám
Na meziročním zdražení se nejvíce podílely dvě legislativní změny. Za prvé je to zrušení příspěvku nepojištěných motoristů do Garančního fondu České kanceláře pojistitelů. „Zrušením sankce pro nepojištěné řidiče klesl příjem Garančního fondu České kanceláře pojistitelů. Aby mohly být dále z fondu hrazeny všechny nepojištěné škody, musejí do fondu více přispívat pojišťovny, což se samozřejmě projevilo zvýšením pojistného,“ upozorňuje David Holý. Dalším důvodem zdražení povinného ručení je zrušení pevně stanovených částek odškodnění za zdravotní újmu v souvislosti s novým občanským zákoníkem. „Výše plnění za škody na zdraví se nyní určuje zcela individuálně a není de facto ničím omezena. Tuto skutečnost promítly pojišťovny do výše pojistného již při zdražení v loňském roce, nicméně po roční rekapitulaci vyšlo najevo, že navýšení pojistného nepokrylo skutečný růst škod,“ dodává David Holý s tím, že cenu povinného ručení zvedly také odvody 3 % z vybraného pojistného do Fondu zábrany škod a též navýšení plateb za zásahy hasičů u dopravních nehod.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva