Řada organizátorů novinářských testovacích jízd řeší otázky bezpečnosti zástupců médií. Portál Automakers.cz se ohlédl po precedentu. Jak dopadla dlouholetá právní tahanice následující po smrti dvou novinářů na akci Hyundai v roce 2002?
Tragická událost se stala na národní premiéře modelu Hyundai Coupe, kterou uspořádal tehdejší dovozce Autobinck ve středních Čechách. Testovací jízda dvou mladých žurnalistů skončila tragicky. Jeden z nich – řidič – zemřel při nehodě, jeho spolujezdec o pár dnů později v nemocnici podlehl následkům zranění.
Na vině byl řidič
Vyšetřování ukázalo, že nehodu způsobil výlučně řidič tím, že výrazně překročil maximální povolenou rychlost, respektive rychlost, která byla bezpečná na projetí zatáčky. Na vozidle nebyla zjištěna žádná závada nebo poškození, které by zapříčinilo ztrátu řiditelnosti a ovladatelnosti vozidla bezprostředně před nehodou.
Co se dělo dále? Pátrání jsme zahájili u tehdejší organizátorky akce Ivany Zimové: „Policie jasně určila příčiny i viníka nehody, jímž byl řidič. My jsme jako organizátor byli pojištěni jen na majetkové škody. S rodinou spolujezdce se proto poté jednalo o vyrovnání, ale podrobnosti nevím,“ řeka nám Ivana Zimová, nyní manažerka na evropské centrále Mazdy.
Právní bitba trvala 11 let
Zmíněné vyrovnání představovalo dlouhé právní tahanice pro Hyundai i Autobinck, které skončily až v roce 2013. Syn, družka, bratři a matka usmrceného spolujezdce se totiž rozhodli zažalovat automobilku a požadovali odškodnění za nemajetkovou, tedy zjednodušeně řečeno citovou újmu.
Jejich advokáti argumentovali tím, že došlo k “neoprávněnému zásahu do práva na soukromý a rodinný život žalobců jako jeho nejbližších příbuzných”.
Za zásah do osobnosti odpovídá provozovatel
Po několika verdiktech městského i vrchního soudu doputoval spor až k Nejvyššímu soudu ČR. Ten uznal argumentaci pozůstalých a rozhodl, že jim automobilka musí zaplatit odškodné v řádu statisíců korun.
Podle Nejvyššího soudu totiž provozovatel auta odpovídá i za nemajetkovou újmu příbuzných usmrceného muže. Není přitom podstatné, kdo vůz v době nehody řídil.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva