Sněmovna podpořila návrh Karlovarského kraje, který umožňuje zavedení krajských dálničních známek. V novele zákona o pozemních komunikacích stojí, že by si řidiči mohli koupit roční dálniční známku jen pro jeden nebo i více krajů.
Kupón by měl stát nejvíce 300 korun pro jeden kraj. Vláda s návrhem vyslovila nesouhlas. Podle ní je nepromyšlený, nekoncepční a nedostatečně zdůvodněný. Také by to údajně snížilo výnos z prodeje dálničních známek.
Poslanec a bývalý karlovarský hejtman Josef Novotný (ČSSD), který návrh před Sněmovnou uvedl, však řekl, že stát vybere víc peněz. Podle něj budou ochotni si za 300 Kč koupit známku i ti motoristé, kteří si je dříve nekupovali.
Předloha odolala návrhu na zamítnutí, který vznesl Bronislav Schwarz (ANO). Naopak zpravodaj Jaroslav Foldyna (ČSSD) ji podpořil s tím, že ministerstvo dopravy bude mít šanci ve druhém čtení předložit komplexní pozměňovací návrh k navrhovanému řešení.
Obdobný návrh byl ve Sněmovně už v minulém volebním období, poslanci ho ale nestihli projednat. Kraj už dříve neprosadil ani zavedení zvláštní známky pro krátkou rychlostní silnici R6.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva