Za leden až duben 2015 bylo v Česku vyřazeno celkem 58 258 osobních aut, z toho bylo 38 570 trvale zrušeno a 19 688 exportováno, vyplývá ze statistik SDA.
Počet v ČR trvale vyřazovaných osobních automobilů vykazuje klesající tendenci. Zatímco v roce 2012 bylo za leden až duben trvale zrušeno 47 463 osobních aut, za stejné období tohoto roku to bylo o 18,7 % méně. Na druhé straně export ojetých osobních automobilů vzrostl ve srovnání stejných období 2015 / 2012 o 159,8 %.
Uvedený trend ve vyřazování osobních automobilů má negativní dopad zejména na zpracovatele autovraků, jejichž kapacity jsou připraveny na mnohem vyšší počty vozidel určených k ekologické likvidaci. U smluvních partnerů oficiálních dovozců a výrobců přitom v roce 2014 skončilo jen necelých 10 % trvale zrušených osobních automobilů a malých užitkových vozidel.
Celkové počty vyřazených vozidel (= trvale zrušené + exportované) jsou z pohledu obměny vozového parku stále nízké. Nejvyšší roční počet vyřazených vozidel (osobních + malých užitkových) byl zaznamenán v roce 2009 – celkem 263 043 ks, z toho 249 151 ks trvale zrušeno (239 712 osobních a 9 439 malých užitkových) a 13 892 ks bylo exportováno (12 041 osobních a 1 851 malých užitkových).
Mezi roky 2009 a 2008 byl současně zaznamenán dosud poslední pokles průměrného věku osobních automobilů v ČR (z 13,82 roku k 31. 12. 2008 na 13,65 roku k 31. 12. 2009). Nutno podotknout, že v roce 2009 došlo k zavedení poplatků za registraci a první přeregistraci ojetých vozidel neplnících zákonem dané emisní normy (EURO 2 a nižší) a současně probíhala kampaň kanceláře pojistitelů. Od roku 2009 se pak průměrný věk vozového parku osobních automobilů každoročně zvyšoval.
Je možno konstatovat, že efekt opatření zavedených v roce 2009 působil po dobu cca 2 až 3 let. Obdobně tomu bylo i po roce 2000 (přechod na povinné smluvní pojištění), kdy rovněž došlo k trvalému vyřazení značného počtu vozidel a tím i snížení průměrného stáří vozového parku osobních automobilů. Z výše uvedeného nepřímo vyplývá, že rozhodující vliv na snížení průměrného stáří vozového parku má vyřazování starých vozidel z provozu.
Připočteme-li k výše uvedenému ještě trvale se zhoršující věkovou strukturu dovážených osobních automobilů, pak je logické, že se průměrné stáří vozidel na českých silnicích stále zvyšuje.
Tento negativní trend pokračuje i v roce 2015. Za leden až duben tohoto roku se oproti stejnému období roku 2014 zvýšil dovoz ojetých osobních automobilů ve věku nad 15 let o více než 82 %.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva