Ke konci června 2015 je v České republice zhruba 716 000 vozidel s nedokončenou registrací. Čas na nápravu mají řidiči už jen do 30. června. Pokud do tohoto data nenavštíví úřad, od 1. července jejich vozidla administrativně zaniknou, nesmí na silnici a nepůjdou už znovu zaregistrovat.
Za poslední dva týdny registraci dokončilo více než 20 000 řidičů, tempo registrace se tedy zrychlilo. Problém se ale zřejmě stále týká některých motoristů, jejichž vozidla mají platnou technickou prohlídku. Termín pro dokončení registrace je stanoven zákonem a nebude možné ho prodlužovat.
Podle odhadů ministerstva dopravy, které vyplývají z porovnání dat z Centrálního informačního systému STK a registru vozidel většina ze zhruba 700 000 vozidel evidovaných v kategorii v převodu již ve skutečnosti není v provozu. Řada z nich zřejmě již neexistuje a jejich vlastníci se nedokončením registrace vyhnuli ekologické likvidace vozidla. Zhruba 100 000 aut v převodu ale mělo v dubnu ještě platnou technickou kontrolu, což naznačuje, že byla v provozu.
Novela zákona o provozu na pozemních komunikacích, která platí od 1. ledna letošního roku, ukončila praxi takzvaných polopřevodů. Při registraci vozidla již nově není možné, aby někdo auto odhlásil, aniž by nový vlastník vozidlo zároveň nezaregistroval na sebe. Situace, kdy stát u statisíců vozidel neznal jejich aktuálního vlastníka, způsobovala řadu problémů i motoristům. Nebyla totiž zřejmá odpovědnost za konkrétní vozidlo a úřady se mohly obracet na nesprávné adresáty.
Lidé dostali půl roku navíc, aby mohli vozidlo přihlásit
Motoristé, kteří vozidlo s nedokončenou registrací provozovali, porušovali už dřívější zákon. U těch vozidel, která se už před začátkem letošního roku nacházela v kategorii v převodu, dostali lidé půl roku navíc, aby mohli vozidlo přihlásit, pokud ho skutečně chtějí provozovat. Toto období končí již 30. června. Lhůta je stanovena přechodným ustanovením zákona, a není proto možné ji prodlužovat. Vozidlům, která nejsou registrovaná, zanikne povinné ručení a ten, kdo ho bude provozovat se vystavuje i finanční sankci.
Samotné dokončení registrace na úřadě obce s rozšířenou působností v bydlišti majitele a provozovatele vozidla je jednoduché. K žádosti se dokládá: občanský průkaz či jiný doklad totožnosti, doklady k vozidlu (technický průkaz + osvědčení o registraci vozidla), doklad o pojištění, protokol o evidenční kontrole a doklad o platné technické prohlídce.
“Pokud si majitelé vozidel nejsou jistí, zda se jich tento problém týká, mají jednoduchou pomůcku: V malém technickém průkazu by měli mít uvedeno své jméno, pak je auto převedené. Pokud v něm mají ještě jméno předchozího vlastníka vozidla, měli by zbystřit a přihlásit auto na sebe, tak aby ho mohli nadále provozovat,“ řekl ministr dopravy Dan Ťok.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva