Povinné ručení se týká i vodizel vyřazených po 1. červenci z registru. To se však netýká vozů, které přestaly existovat nejen administrativně, ale i fyzicky.
Vozidlo v polopřevodu, které vypadne od července 2015 z evidence a bude dále jezdit po silnici, musí mít povinné ručení. To nemusí mít pouze v případě, že přestane fyzicky existovat, uvedla Česká kancelář pojistitelů (ČKP). Ministerstvo dopravy České republiky nyní eviduje asi 700.000 vozidel, které původní majitel odhlásil a nový dosud nepřihlásil. Kolem 100.000 z nich měly ještě v dubnu 2015 technickou kontrolu (STK) a byly tak zřejmě v provozu.
„Pokud je možné s vozidlem způsobovat škody, pak musí být pojištěné. Pokud se zánikem v registru vozidel vozidlo zanikne i fyzicky, pak samozřejmě není důvod, aby bylo pojištěné,“ uvedla ČKP.
Po vymazání z registru vozidel přitom již nebude možné těmito vozy jezdit na českých silnicích – i přes to, že desítky tisíc z nich zřejmě bude mít stále platnou technickou kontrolu. Vozy musí majitelé odstavit mimo veřejné komunikace nebo odvézt k ekologické likvidaci na vrakoviště.
Velké pojišťovny však přesto budou vyplácet škody bez jakékoliv sankce z povinného ručení po 30. červnu 2015 i těm motoristům, jejichž vozidlo zůstalo v polopřevodu a ze zákona jim tak zanikne.
„Jde o dohodu všech členů České kanceláře pojistitelů. Je ve veřejném zájmu, aby osoby poškozené provozem takových vozidel, která zanikla pouze z tohoto důvodu, nebyly v horším postavení než ostatní poškození,“ sdělilo ministerstvo financí. Kvůli ochraně osobních údajů neměly pojišťovny k dispozici seznam vlastníků vozidel s nedokončeným polopřevodem, takže nebylo možné u těchto pojistných smluv vlastníky vyzvat k odpovídajícím registračním úkonům nebo k ukončení pojištění.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva