Jaguar Land Rover (JLR), který patří do indické průmyslové skupiny Tata Motors, chystá výstavbu závodu ve východní Evropě a s největší pravděpodobností se rozhodne pro Polsko. Napsal to napsal britský list The Sunday Times.
Automobilka nicméně zprávu nekomentovala. O továrnu, podle polského tisku za sedm miliard zlotých (skoro 46 miliard korun), se ucházela i Česká republika, Slovensko, Maďarsko a Turecko, pak se výběr zúžil na Polsko a Slovensko. Polsko podle zdroje listu nabídlo „výrazné“ pobídky a kromě kvalifikované pracovní síly a dodavatelů prý vláda významně pomůže rozjezdu podniku. Nová továrna má údajně vyrábět až 200 tisíc vozů ročně.
Jaguar Land Rover loni vyrobil přes 450 tisíc vozů, ale plánuje rozšíření na milion aut ročně. Automobilka loni otevřela továrnu v Číně, další se staví v Brazílii. Další na řadě má být USA či Mexiko.
Rozhodnutí o Polsku by podle The Sunday Times mohlo být oznámeno během týdnů, oficiálně však Jaguar Land Rover uvedl, že žádné rozhodnutí ještě nebylo přijato a firma pokračuje vyhodnocování příležitostí po celém světě. Zatím není jasné, kde by továrna v Polsku mohla vzniknout, poznamenal list Gazeta Wyborcza, který největší šance přisoudil Krakovu, anebo obci Jawor u Vratislavi.
Už počátkem července místopředseda polské vlády a ministr hospodářství Janusz Piechociński hovořil o tom, že Polsko soupeří se Slovenskem o velkou investici do výroby automobilů, jméno potenciálního investora ale tehdy neuvedl. Jen řekl, že investice se týká luxusních automobilů. Továrna by prý měla zahájit provoz v roce 2019, výstavbu závodu chce investor zahájit už v tomto čtvrtletí.
Ani dnes Piechociński investici JLR v Polsku nepotvrdil. „Jednáme s důležitým partnerem z automobilového průmyslu. Jde o investici v řádu 1,7 miliardy liber (asi 64 miliard korun), která má mohla být v Polsku,“ řekl novinářům během návštěvy Vratislavy. V novinových zprávách vidí snahu přimět státy ucházející se o investici, aby se předháněly v pobídkách. Jde prý o více než pět tisíc pracovních míst.
Zprávy, že Polsko patří mezi kandidáty na výstavbu továrny výrobce luxusních vozů Jaguar Land Rover, se objevily už v květnu. Automobilka podle tehdejších zpráv agentury PAP jednala o záměru se Slovenskem, Maďarskem a Českou republikou. Agentura CzechInvest ani samotná automobilka v květnu podle serveru E15.cz informace o možné investici v ČR nepotvrdily.
Veřejnoprávní slovenský rozhlas RTVS v květnu informoval, že Slovensko a Polsko jsou ve hře o velkou investici jedné nejmenované automobilky, která by v připravované továrně mohla zaměstnat až osm tisíc lidí.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva