Jiřina Tapšíková se k 1. září 2015 stala v rámci Volkswagen Financial Services členkou představenstva ve Volkswagen Bank Polska. Do její zodpovědnosti bude patřit controlling, risk management, credit management, účetnictví a IT. Kdo jí nahradí ve ŠkoFINu?
Novým jednatelem finanční společnosti ŠkoFIN byl od 1. září jmenován Reinhard Mathieu. Ve své nové funkci bude zodpovědný zejména za řízení finančního a administrativního provozu firmy. Tato oblast zahrnuje controlling, účetnictví & treasury, credit a risk management, informační technologie, právní oddělení, personální oddělení a interní audit.
Jiřina Tapšíková byla jednatelkou společnosti ŠkoFIN od roku 2006. Pět let byla členkou představenstva České leasingové a finanční asociace a přes čtyři roky vykonávala také funkci předsedkyně představenstva této asociace. Na obou pracovních pozicích končí, jelikož přijala nabídku stát se členkou představenstva ve Volkswagen Bank Polska. „Po deseti letech ve funkci jednatelky ŠkoFINu jsem se rozhodla, že je čas na změnu, a přijala jsem nabídku v rámci koncernu na pozici členky představenstva ve Volkswagen Bank Polska. Věřím, že ŠkoFIN i po mém odchodu bude nadále dosahovat výborných výsledků a pro české řidiče bude první volbou ve financování vozů,“ říká Jiřina Tapšíková.
Tapšíková pracovala v rámci skupiny Volkswagen Financial Services na manažerských pozicích v České republice i ve světě. Od roku 2003 do roku 2005 působila jako ředitelka turecké dceřiné společnosti koncernu VW FS AG v Istanbulu. V letech 2012 až 2014 byla jako první žena v historii členkou Rady Leaseurope, Federace evropských leasingových asociací. Ta zastupuje přes 2000 leasingových společností a přibližně 600 pronajímatelů aut z více než 30 evropských zemí. Vystudovala Vysokou školu ekonomickou v Praze, postgraduální studium na VŠE a v průběhu práce ve ŠkoFINu získala titul MBA. Ve skupině Volkswagen Financial Services působí od roku 1993.
Reinhard Mathieu (51 let)
Působí v koncernu Volkswagen od roku 1989. Má čtrnáctiletou zkušenost s managementem v oblasti interního auditu. Kromě rodného Německa má zkušenosti i s vedením lidí v Brazílii, Argentině a Mexiku. V letech 2003 až 2009 vykonával funkci Country Manager v Mexiku a podílel se na založení Volkswagen Bank. Před nástupem do ŠkoFINu působil jako ředitel oddělení BCM & Operational Risk na centrále Volkswagen Financial Services.
Matheiu je absolventem University Kaiserslautern, kde v roce 1989 získal titul inženýr. Hovoří plynně anglicky a německy, domluví se i španělsky, portugalsky a francouzsky Mezi jeho zájmy patří fotografování, literatura, cestování a čínská medicína. Je ženatý a má tři děti.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva