V České republice bylo za 1.-10. měsíc 2015 vyrobeno celkem 1 105 070 ks motorových vozidel (+ 5,09 %), informoval AutoSAP. Jak si vedly jednotlivé kategorie vozidel?
OSOBNÍ AUTOMOBILY
Osobních automobilů bylo vyrobeno celkem 1 099 189 ks. Oproti stejnému období roku 2014 byl zaznamenán nárůst výroby o 4,99 %.
AUTOBUSY
Za prvních 10 měsíců 2015 bylo v ČR vyrobeno 3 650 autobusů (BUS), což oproti stejnému období roku 2014 představuje nárůst výroby o 652 ks (21,75 %).
NÁKLADNÍ AUTOMOBILY
Nákladní automobily v ČR produkuje pouze firma TATRA TRUCKS, která za 1.-10. měsíc 2015 vyrobila 722 ks nákladních vozidel (NA). Zvýšení výroby oproti stejnému období roku 2014 činí 5,25 % (36 ks).
MOTOCYKLY
Výroba motocyklů v ČR je dána produkcí firmy JAWA Moto. Za 1.-10. měsíc roku 2015 bylo vyrobeno celkem 1 509 ks motocyklů této značky. Zvýšení výroby oproti stejnému období roku 2014 představuje 50,30 %.
PŘÍPOJNÁ VOZIDLA (čtvrtletně)
Přívěsů a návěsů všech kategorií (kategorie O) bylo za tři čtvrtletí vyrobeno 19 166 ks, což je o 14,65 % méně než ve stejném období roku 2014. Produkce velkých přípojných vozidel (přívěsy a návěsy kat. O3 a O4) činila 1 321 ks (+ 6,96 %).
Přípojných vozidel kat. O1 a O2 bylo firmou AGADOS vyrobeno 17 845 ks, což představuje pokles o 15,90 % proti minulému období.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva