Koncern Volkswagen představil Spolkovému úřadu pro silniční provoz KBA (Kraftfahrtbundesamt) konkrétní technická opatření pro dotčené motory EA 189 se zdvihovým objemem 1,6 a 2,0 litru. Jak to bude v Česku?
Po realizaci technických opatření v Německu budou vozidla splňovat příslušné platné emisní normy. Finální technické řešení pro vznětový motor 1,2 litru bude představeno úřadu KBA koncem listopadu a očekává se, že bude spočívat v aktualizaci softwaru.
Tato opatření byla po intenzivním posouzení úřadem KBA schválena. Pro většinu dotčených vozidel tak již existuje jasné řešení k odstranění odchylek.
U motoru EA 189 1,6 litru bude přímo před senzor hmotnosti vzduchu umístěn tzv. usměrňovač proudění. Jedná se o mřížku, která uklidňuje proudění vzduchu před senzorem hmotnosti vzduchu. Tím se výrazně zvýší přesnost měření senzoru hmotnosti vzduchu, který zjišťuje hmotnost aktuálně proudícího vzduchu, což je pro řízení motoru velmi důležitý parametr k zajištění optimálního spalovacího procesu. U tohoto motoru bude navíc aktualizován software. Realizace technických opatření zabere pravděpodobně méně než jednu hodinu čistého času.
· Motory 2,0 litru dostanou aktualizaci softwaru. Čistá pracovní doba pro toto opatření bude cca půl hodiny.
Na základě výše uvedených technických opatření, akceptovaných úřadem KBA, budou vypracovány nezbytné koncepty servisních akcí pro dotčené trhy EU28. Cílem je uvést v rámci svolávací akce první vozidla do požadovaného technického stavu od ledna 2016. Podle aktuálních odhadů proběhnou veškerá opatření v rámci svolávací akce pro všechny varianty motorů během roku 2016.
Volkswagen zkrátí na minimum čas, který budou muset zákazníci vynaložit na realizaci technických opatření. Volkswagen se kromě toho se všemi zákazníky spojí a v rámci realizace technických opatření se bude snažit zohlednit jejich individuální potřeby, aby zabránil případným škodám, např. v podobě možného omezení mobility. Značka Volkswagen tak v této souvislosti ujišťuje, že všem zákazníkům bude bezplatně nabídnuto adekvátní náhradní řešení mobility.
Všichni zákazníci značky Volkswagen mají od 43. kalendářního týdne 2015 možnost kontroly, zda je jejich vozidlo dotčeno touto záležitostí. Každý zákazník obdrží na adrese www.volkswagen.cz v sekci “Aktuální sdělení” jasnou informaci po zadání kódu VIN svého vozidla.
Na základě výše uvedených opatření existuje již nyní technické řešení pro většinu v Evropě dotčených koncernových modelů s motorem EA 189. Koncem listopadu budou úřadu KBA představena příslušná opatření také pro tříválcový vznětový motor se zdvihovým objemem 1,2 litru.
Po vzoru značky Volkswagen plánují realizaci příslušných opatření pro svá dotčená vozidla také další značky koncernu – Audi, SEAT, ŠKODA a Volkswagen Užitkové vozy.
Volkswagen AG se přitom až do 31. prosince 2016 výslovně vzdává vznesení námitky promlčení ohledně případných nároků plynoucích ze záruky kvůli softwaru ve vozidlech s typem motoru EA 189, pokud nejsou tyto nároky již promlčeny. Pro zákazníky značky Volkswagen nevyplynou z případné čekací lhůty žádné škody.
Všechna vozidla jsou i nadále po technické stránce bezpečná a plně provozuschopná, a proto mohou být bez omezení používána v silničním provozu.
V České republice v příštím roce
Pokud jde o Českou republiku, servisní opatření u značek Volkswagen osobní vozy, Audi, SEAT a Volkswagen Užitkové vozy budou zahájena předběžně koncem prvního čtvrtletí 2016.
“Rádi bychom ujistili, že celá akce bude připravena tak, aby byla pro zákazníky co nejjednodušší a nejpohodlnější. V ideálním případě by mohla proběhnout v rámci běžných pravidelných servisních prohlídek. Spokojenost našich zákazníků je pro nás nejvyšší prioritou,” uvedl mluvčí Porsche ČR Jan Klíma.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva