Podle výsledků spotřebitelského časopisu dTest je totiž třetina testovaných přístrojů nespolehlivá. Některé mají problémy s měřením při nízkých teplotách, tři selhaly v testu zcela.
„Praxe ukázala, že dosažení nulové koncentrace alkoholu v dechu řidiče je problematické, neboť velmi nízké množství alkoholu se může v dechu objevit z mnoha různých příčin (přirozenými procesy, použitím ústní vody či vdechováním alkoholových výparů například z ostřikovačů čelního skla apod.). Tyto nízké koncentrace nemají za následek ovlivnění schopnosti řídit vozidlo, proto s ohledem na vnější faktory a odchylky měření alkoholtesterů byla stanovena hranice 0,24 ‰ alkoholu v dechu jako strop pro negativní výsledek,“ říká Hana Hoffmannová, vedoucí redakce časopisu dTest.
Nejlepším alkoholtesterem je V-net DA 8100
Při hodnocení kvality přístrojů hraje klíčovou roli spolehlivost měření a také skutečnost, zda přístroje ukazují opakovaně shodné výsledky a zda se přibližují skutečné koncentraci alkoholu ve vydechovaném vzduchu. Ve většině případů ukazovaly přístroje hodnoty poněkud vyšší než skutečné, což ovšem nelze považovat za výrazný problém, protože je to opatření ve prospěch uživatele. Nejpřesněji kalibrovanými přístroji byly AL 9000 Lite a V-net DA 8100, který se stal i celkovým vítězem testu.
Mráz či vysoké teploty způsobují problémy s měřením
Výrobci uvádějí rozsah teplot, kdy je možné přístroj použít, zpravidla od nuly či deseti do čtyřiceti stupňů Celsia. Je však namístě, aby elektronika fungovala i v mínusových teplotách, pro případ, že řidič nechává alkoholtester ve voze. Testovalo se proto i při mínus pěti stupních. Zatímco při pokojové teplotě neměla většina přístrojů se stanovením negativní i pozitivní dechové zkoušky větší potíže, mráz byl pro třetinu z nich nepřekonatelný. Ukazovaly buď nulu, či zobrazovaly nejasná chybová hlášení. Nespolehlivé výsledky (častěji falešně pozitivní, neboli výrazně vyšší než skutečné) se pak objevovaly také při teplotách deset a čtyřicet stupňů.
„Nejlepší přístroje pro měření obsahu alkoholu v dechu jsou však spolehlivé a dokážou přesně zjistit, zda můžete usednout za volant. Při výběru nedoporučujeme řídit se primárně cenou. Mezi propadáky i vítězi lze totiž nalézt jak drahé, tak levné modely,“ dodává Hoffmannová.
Snadné ovládání v kombinaci s mobilní aplikací
Obsluha alkoholtesterů je vesměs jednoduchá, pro měření postačí jedno tlačítko. Po zapnutí potřebuje každý přístroj několik vteřin pro zahřátí senzorů. Následuje výzva k dýchnutí. Určité modely nabízí rovněž propojení s chytrým telefonem a měření pomocí příslušné mobilní aplikace.
Důležitým faktorem ovlivňujícím výběr a úspěšné provozování alkoholtesteru je také kalibrace. Spolehlivost přístroje je totiž omezená jen na několik set použití, případně na určité časové období (podle toho, co nastane dřív, maximálně však jeden rok od poslední kalibrace). Tyto intervaly pro každý přístroj vždy stanoví výrobce či prodejce.
Maximální povolená hranice alkoholu v krvi se v evropských zemích odlišuje. Nejčastěji se můžete setkat s hodnotou 0,5 ‰, která se musí dodržovat například ve Francii, Dánsku, Finsku, Chorvatsku, Itálii, Luxembursku, Německu, Portugalsku, Rakousku, Švýcarsku či na Islandě. Ve Velké Británii a Severním Irsku platí dokonce limit až 0,8 ‰.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva