Prodej nových osobních automobilů v Německu se v lednu 2016 meziročně zvýšil o 3,3 procenta na 218 365 vozů, odbyt vozů největší automobilky Volkswagen se ale výrazně snížil.
Tempo růstu celého trhu pak zpomalilo z prosincových osmi procent, plyne z oficiálních údajů Spolkového úřadu pro motorová vozidla (KBA). Pokles prodejů aut se koncernu VW prohloubil v lednu i v USA, zatímco ostatní automobilky na americkém trhu vykázaly lepší výsledky, než se čekalo.
Prodej vozů značky Volkswagen klesl meziročně o 8,8 procenta na 47 147 vozů. Značka Opel z americké skupiny General Motors naopak zaznamenala nárůst odbytu o 22 procent a počet registrací nových vozů americké značky Ford vzrostl o 19,2 procenta.
Výroba automobilů v Německu podle údajů německého sdružení automobilového průmyslu VDA v lednu klesla o dvě procenta na 413 800 vozů. Vývoz aut do zahraničí se snížil dokonce o šest procent na 313 600 vozů, uvedla agentura DPA.
Volkswagen loni v září přiznal, že do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě instaloval software umožňující manipulovat s testy emisí oxidů dusíku. Největší skandál v historii Volkswagenu donutil k odchodu dlouholetého generálního ředitele Martina Winterkorna a vedl k vyšetřování po celém světě.
Německo je největším automobilovým trhem v Evropě. V celém loňském roce se prodej nových osobních automobilů v Německu zvýšil o téměř šest procent na 3,21 milionu vozů. Zaznamenal tak již druhý rok růstu za sebou a poprvé za šest let překročil hranici 3,2 milionu.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva