Prodej aut ve Spojených státech se v dubnu zvýšil o 3,6 procenta na 1,506 milionu. V celoročním přepočtu pak vzrostl na 17,42 milionu vozidel. Vyplývá to z údajů společnosti AutoData a z propočtů agentury Reuters.
Prodeji podle analytiků napomohl zájem o sportovně užitkové vozy. Akcie amerických výrobců aut dnes ale padaly kvůli známkám, že druhý největší automobilový trh světa již nemá příliš velký prostor k růstu.
Z velkých automobilek oznámily v dubnu pokles prodeje pouze automobilky General Motors (GM), Volkswagen a Huyndai. Největšímu evropskému koncernu Volkswagen, který se potýká s emisním skandálem, klesl odbyt o 9,7 procenta. Americká GM prodala o 3,5 procenta méně aut než před rokem, její značka Chevrolet ale zažila nejlepší duben od roku 2006. Jihokorejské Huyndai se odbyt snížil o 8,5 procenta, loni v dubnu byl ale rekordní. Nižší byl i prodej německých výrobců luxusních aut Mercedes-Benz a BMW.
Oproti tomu japonské Hondě stoupl prodej o více než 14 procent a konkurenčnímu Nissanu o více než 12 procent. Automobilka Ford Motor prodala v dubnu rekordních více 65.000 sportovně užitkových vozů a celkový odbyt jí stoupl o čtyři procenta.
Analytici tvrdí, že automobilový trh v USA se blíží cyklickému vrcholu a automobilky budou muset omezovat výrobu, aby jim v průběhu roku nezbylo příliš mnoho neprodaných vozidel.
Loni americký trh vzrostl o téměř šest procent na 17,47 milionu a překonal dosavadní rekord 17,41 milionu aut z roku 2000.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva