Prodej nových osobních automobilů v Německu v dubnu meziročně stoupl o osm procent na téměř 316.000 vozů. Oznámilo to německé sdružení automobilového průmyslu VDA.
Zároveň zlepšilo odhad celoročního růstu německého automobilového trhu na tři procenta z dříve očekávaného jednoho procenta.
“V celém roce očekáváme odbyt 3,3 milionu vozů, což odpovídá tříprocentnímu růstu,” uvedl šéf VDA Matthias Wissmann. Za první čtyři měsíce roku prodej stoupl o šest procent na 1,1 milionu vozů. To představuje nejlepší výsledek za sedm let.
Německo je největším automobilovým trhem v Evropě. V celém loňském roce se prodej nových osobních automobilů v Německu zvýšil o téměř šest procent na 3,21 milionu vozů. Zaznamenal tak již druhý rok růstu za sebou a poprvé za šest let překročil hranici 3,2 milionu.
Podrobnější údaje spolkového úřadu pro motorová vozidla KBA ukázaly, že největší německá automobilka Volkswagen v dubnu navzdory emisnímu skandálu zvýšila na domácím trhu prodej aut s vlajkovou značkou VW o tři procenta. Za první čtyři měsíce nicméně tento prodej klesl o dvě procenta.
Součástí koncernu Volkswagen je rovněž česká automobilka Škoda Auto. Té v dubnu stoupl odbyt v Německu o více než pět procent na zhruba 16.600 vozů. Její podíl na německém trhu tak činil 5,3 procenta.
Celková výroba osobních aut v Německu se v dubnu zvýšila o 14 procent na 546.500 vozů. Od začátku roku tak bylo v Německu vyrobeno přes dva miliony vozů, tedy o dvě procenta více než ve stejném loňském období.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva