Segment vozů SUV zažívá v posledních letech boom. Jejich popularita neustále roste nejen v globálním měřítku, ale i na českém trhu.
„Stejně jako ve světě, také u nás prudce roste obliba vozů SUV. Jen za posledních deset let se v České republice zvýšil tržní podíl vozů SUV desetkrát. Zatímco v roce 2005 bylo na českém trhu registrováno 2448 nových SUV a terénních vozidel, loni to bylo již 43 962 vozů této kategorie. Tržní podíl vzrostl z přibližně 2 % na více než 19 %,“ říká Vratislav Strašil, generální ředitel společnosti Porsche Česká republika.
Stejný vývoj lze pozorovat i na evropském trhu a v globálním měřítku. Kategorie SUV vykazuje aktuálně nejvyšší dynamiku růstu, který jen v roce 2015 činil meziročně 24 %. Třída vozů SUV díky tomu v Evropě předstihla malé i kompaktní vozy a je nejprodávanější s tržním podílem 22,5 %. Mimořádnými přírůstky se může pochlubit jak kategorie středně velkých SUV, tak i malých a kompaktních SUV.
Zkratka SUV pochází z anglického označení Sport Utility Vehicle a používá se pro vozidla s vysokou úrovní užitných vlastností, které se uplatní například při sportovních rekreačních aktivitách, ale i v každodenním městském provozu. V porovnání s klasickými osobními vozy jsou SUV lépe připraveny na jízdu mimo zpevněné cesty vyšší světlou výškou, robustnější konstrukcí a zpravidla i pohonem všech kol.
Na rozdíl od čistě terénních vozů nabízejí vozy SUV mnohem vyšší úroveň komfortu, kultivovanosti, bezpečnosti a hospodárnosti. Mezi zákazníky velmi oceňované atributy vozů SUV patří vyšší poloha sedadel nad zemí, usnadňující nastupování, a dobrý výhled všemi směry, který umocňuje pocit bezpečí plynoucí z robustní konstrukce, což je atribut oceňovaný především ženami, které tvoří stále významnější skupinu mezi řidiči vozů SUV. Důvodů neustále rostoucí obliby vozů SUV je více a hlavní z nich byly již uvedeny výše.
Proporce karoserie s vysokou střechou a její tvarové řešení s nízkou podlahou umožňují v porovnání s klasickými sedany a kombi lepší využití obestavěného prostoru. Větší vnitřní prostor je tak k dispozici nejen pro cestující v první, druhé a případně i třetí řadě, ale i pro zavazadla, protože vysoká linie střechy nemá obvykle směrem k zádi klesající průběh.
Nastupování a vystupování z vozu usnadňují nejen vysoko položená sedadla, ale i vyšší světlá výška, vyšší dveře a kratší prahy. Řidič a cestující se tak nemusejí při nastupování a vystupování nepřirozeně ohýbat a namáhat.
Vozy SUV jsou všestranné nejen díky svému prostornému a variabilně využitelnému interiéru, ale i díky svým komfortním jízdním vlastnostem jak na silnici, tak i mimo zpevněné cesty. Vyšší světlá výška, delší dráha odpružení kol, odolnější konstrukce a lepší izolace od rázů při přejezdu nerovností přináší cestujícím vyšší úroveň komfortu na velmi rozšířených silnicích s horší kvalitou povrchu a předcházejí nežádoucímu poškození vozidla a předčasnému opotřebení.
V neposlední řadě podporují trend oblíbenosti vozů SUV samotní výrobci, kteří s rostoucími prodeji rozšiřují nabídku o stále nové varianty a segmenty, čímž oslovují nové skupiny zákazníků. Vyšší konkurence také znamená atraktivnější cenovou nabídku pro zákazníky, kteří si mohou z rozmanité nabídky vybrat vůz přesně podle svých představ.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva