Sdružení Czech Top 100 vyhlašovalo tento týden výsledky žebříčku pro rok 2016. Absolutním lídrem je opět Škoda Auto, dařilo se i dalším exportérům.
Podle výsledků Czech TOP 100 se dařilo především exportérům, kterým pomohla i slabší koruna. Celkem je v ČR 17.000 exportérů, 13.000 z nich vyváží mimo EU.
Nejvyšší příčky opět obsadily společnosti jako ŠKODA AUTO, ČEZ, AGROFERT, RWE Supply & Trading CZ či FOXCONN CZ.
„Naším úkolem není hodnotit, ale jen říct, které z českých firem jsou nejlepší v jejich činnosti co se týče třeba tržeb či exportu. Na hodnocení a komentování jsou jiní. Některé firmy v žebříčku nejsou, jelikož podle firemních standardů nemají auditované výsledky k 30. květnu, kdy je potřebujeme my, ale až k 30. červnu,“ řekl zakladatel Czech TOP 100 Jan Struž. Jako příklad firmy, která nedodává výsledky hospodaření jsou Hyundai či Philipp-Moris.
„Ceny energie pro průmysl byly vysoké, velké náklady na přenosovou síť, české firmy i domácnosti se musely vypořádávat s cenami energie vyššími o 50% než například v USA. Pomohlo dočerpání fondů z předchozího programovacího období. Paradoxně celá řada firem těžila z toho, že se nepodařilo postavit velké liniové stavby a proto se investovalo do menších, třeba dílčích staveb, nebo do oprav stávajících komunikací. Zajímavé také je, že žijeme v období nejnižších úrokových sazeb v historii. Takový stav nebyl 1000 let. Sám jsem zvědav, kde to skončí,“ řekl ekonom Michal Mejstřík.
Upozornil také na to, že české firmy mají většinou problém se prosadit v exportu. „Pokud to převezme například německá firma, tak je schopná výrobek umístit, ale tu marži si samozřejmě nechá,“ dodal Mejstřík.
Podle Struže je z Czech TOP 100 75% procent firem z TOP 100 vlastněno, ať už stoprocentně, či majoritně zahraničními firmami.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva