Česko letos zažívá dvouciferný nárůst výroby vozidel. Jaké příčiny lze hledat za tímto růstem? Hovořili jsme s ředitelem sekretariátu Sdružení automobilového průmyslu Zdeňkem Petzlem.
“Je to celkově velmi příznivá situace jak na domácím, tak především evropských trzích, na který naše automobilky vyváží většinu své produkce. Pozitivní trend dokladují první registrace v EU, které za prvních pět měsíců 2016 narostly o 10%. V ČR vzrostly za stejné období o více než 16%,” říká Zdeněk Petzl.
Jaká je prognóza výroby pro celý rok 2016?
“Odhady jsou v tuto chvíli velmi optimistické. Po loňské rekordní výrobě více než 1,3 mil motorových vozidel očekáváme další růst a překročení hranice 1,4 mil ks. Údaje o výrobě v ČR vyznívají pozitivně i ve srovnání s celkovou výrobou ve světě. Ta za 2015 vzrostla o zhruba 1%, zatímco ta domácí o více než 4%,” říká ředitel Autosap.
Kde vidí strop výroby vozidel v ČR vzhledem k omezenému počtu pracovních sil?
“Omezená nabídka pracovní síly má v našem odvětví lavinový efekt. Kromě finalistů velmi silně dopadá i na dodavatele a následně se promítá celým procesem výroby. Dále pak působí jako velmi negativní signál vůči potenciálním dalším zájemcům, kteří by uvažovali o investici na českém trhu. Sečteno a podtrženo, je zásadní brzdou růstu nejen automobilového průmyslu, ale celé české ekonomiky,” míní Zdeněk Petzl.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva