Z montážní linky Audi sjel 4. srpna miliontý vůz Q5, vyrobený v hlavním závodě Audi v Ingolstadtu. Jubilejní automobil, SQ5 v odstínu modrá Sepang, si objednala jedna rodina v Německu.
Kariéra Audi Q5 započala v roce 2008, kdy značka Audi vstoupila s tímto modelem do segmentu SUV střední třídy. Tehdy to byl po Audi Q7 druhý model Q značky se čtyřmi kruhy.
Od té doby se z Audi Q5 stal magnet zájmu zákazníků a díky tomu jezdí tento model po silnicích ve více než 100 zemích. Celkový počet vozů, dodaných zákazníkům na celém světě, činí téměř 1,6 milionu. Audi totiž vyrábí model Q5 pro velké asijské trhy také v Číně a Indii.
„Audi Q5 je pro nás skutečnou zárukou úspěchu. Právě proto jsem velmi hrdý, že jsme z tohoto SUV, vyráběného v hlavním závodě Ingolstadt, vytvořili magnet, který přitahuje zájem zákazníků po celém světě. Jeden milion vozů Audi Q5 – to je mistrovský výkon našeho výrobního týmu. Dosáhli jsme toho s velkým úsilím a nadšeným nasazením,“ říká Albert Mayer, vedoucí závodu Audi Ingolstadt.
Peter Mosch, předseda ústřední podnikové rady AUDI AG, k tomu říká: „Jménem podnikové rady děkuji všem zaměstnancům, jejichž přičiněním vyjíždějí vozy Audi Q5 na silnice celého světa. Díky jejich dovednostem je toto SUV skutečným prodejním hitem.“
V uplynulém roce předala značka Audi zákazníkům na celém světě celkem 266 968 vozů Audi Q5. To bylo o osm procent více než v roce 2014 (247 446 vozů). Audi Q5 pokračuje v úspěšném tažení, což dokládá zvýšení prodeje v prvním pololetí roku 2016 o dalších 4,7 procenta. Audi Q5 si tak udržuje postavení nejprodávanějšího prémiového SUV ve svém segmentu. Zaměstnanci Audi dokončí v Ingolstadtu každý den více než 650 automobilů tohoto typu.
Koncern Audi navíc vyrábí tento bestseller také v čínském městě Čchang-čchun a v indickém Aurangabadu pro příslušné lokální trhy. Od zahájení výroby modelu Audi Q5 v roce 2008 bylo na celém světě prodáno celkem již téměř 1,6 milionu vozů. Toto SUV se těší mimořádné oblibě v Číně, USA a Německu.
Závod Ingolstadt je vzorem pro nový závod Audi v Mexiku. V San José Chiapa bude od konce září sjíždět z montážní linky Audi Q5 pro světové trhy.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva