Od ledna do července 2016 zemřelo na českých silnicích 19 řidičů nákladních vozidel a jejich spolujezdců. O dva (tedy o jednu osminu) více než v roce 2015. Vinou řidičů nákladních automobilů zemřelo 51 osob. I zde zaregistrovaly statistiky meziroční nárůst, a to o 5 osob (11 %).
Zatímco u ostatních kategorií účastníků silničního provozu se dařilo počty mrtvých snižovat, posádky nákladních vozů a počty smrtelných nehod zaviněných jejich řidiči byly negativní výjimkou,“ upozorňuje Roman Budský z Týmu silniční bezpečnosti.
Téměř polovinu obětí měli loni na svědomí řidiči nákladních automobilů do 3,5 tuny
V roce 2015 zavinili řidiči motorových vozidel celkem 78 201 nehod vyšetřovaných Policií ČR, z toho 10 668 (14 %) šoféři nákladních vozů. V 73 procentech havarovali v důsledku nesprávného způsobu jízdy, s velkým odstupem následují nedání přednosti v jízdě (13 %), nepřiměřená rychlost jízdy (12 %) a nesprávné předjíždění (2 %). Při nehodách zemřelo na českých silnicích 660 osob (do 24 hodin), z toho 74 (11 %) vinou řidičů nákladních aut. Oproti roku 2014 to bylo o 7 obětí více. Naopak o 14 osob (tedy 37 %) menší byl počet obětí z řad řidičů nákladních vozů a jejich spolujezdců. Nejvíce mrtvých měli na svědomí řidiči nákladních vozů o celkové hmotnosti do 3,5 tuny – rovných 35 (tj. 47 %). Následují vozidla nad 12 tun (23 obětí), od 3,5 do 7,5 tuny (10 zemřelých) a od 7,5 do 12 tun (6 mrtvých). V případě jedné tragické nehody nebyla hmotnost nákladního vozu zjištěna. Nejnebezpečnější byly zaviněné nehody vozidel o celkové hmotnosti od 3,5 do 7,5 tuny, kdy na jeden tisíc nehod zemřelo 10,1 osoby, naopak nejméně rizikové byly střety automobilů o hmotnosti 7,5 až 12 tun, kdy bylo usmrceno na tisíc nehod 4,2 osoby.
K 85 procentům nehod kamionů dojde v důsledku lidské chyby
Průzkum provedený IRU (Mezinárodní unií silniční dopravy) naznačil, že 85 procent nehod s účastí nákladních automobilů jde na vrub lidského pochybení (z nich však jen čtvrtinu mají na svědomí sami řidiči kamionů). Zhruba po pěti procentech je vina připisována klimatickým podmínkám, závadám infrastruktury či technické závadě vozidla. Pokud však nehodu zaviní přímo šofér trucku, je to vinou nepřiměřené rychlosti jízdy, nedání přednosti na křižovatce či neopatrného přejíždění mezi jízdními pruhy.
České dálnice jsou pro řidiče kamionů nebezpečné
Podle Evropské komise i Evropské rady pro bezpečnost silničního provozu ETSC umírá 7 procent všech obětí nehod na dálnicích (v ČR se jednalo v roce 2015 o 4,5 %, za prvních sedm měsíců letošního roku pak o 5,9 %). V 61 procentech se jedná o posádky osobních automobilů, v 11 % o cestující na motocyklech a 10 % o chodce. Každý šestnáctý umírá v nákladním automobilu o celkové hmotnosti do 3,5 tuny, 1 procento v autobusu. „Celých 9 procent obětí však tvoří posádky nákladních vozů nad 3,5 tuny. V České republice se však jedná až o 31 procent, suverénně nejvíce v celé Evropské unii. S velkým odstupem následují Německo se 17 % a Polsko se 16 %,“ uzavírá Roman Budský.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva