Porsche ČR, importér automobilů značek Volkswagen, Audi, SEAT a Volkswagen Užitkové vozy, slavil na dostihovém závodišti v pražské Chuchli 25 let na českém trhu. Dovozce zahájil činnost 18. října 1991. Za dobu svého působení se stal největším importérem a prodal půl milionu automobilů.
Jubilejním půlmiliontým vozem se stal bílý Volkswagen Tiguan, který si v úterý 11. října 2016 převzal pan Bedřich Tomek u prodejce Porsche České Budějovice.
„Půl milionu vozů za čtvrt století – to jsou pozoruhodné milníky, které dokumentují úspěšné působení importéra na českém trhu,“ říká Vratislav Strašil, jednatel společnosti Porsche Česká republika. „V současné době tak na českých silnicích jezdí 650 tisíc vozů značek, které zastupujeme,“ uvádí Franz Pommer, jednatel společnosti Porsche Česká republika.
Historie začala v říjnu 1991
Importér vozů koncernu Volkswagen do České republiky byl založen 18. října 1991, nedlouho poté, co Volkswagen AG vstoupil 16. dubna 1991 do automobilové a.s. Škoda. Do konce roku uzavřel první 3 dealerské smlouvy a prodal 162 vozů. Úplně prvním zákazníkem se stal pan dr. Karel Sláma, který si zakoupil Volkswagen Transporter.
V následujícím roce rozšířil český importér své aktivity o prodej vozů značky SEAT a již v roce 1993 se Volkswagen poprvé stal jedničkou mezi importéry. Prodej strmě rostl. Hranice 50 000 prodaných vozů od zahájení obchodní činnosti na českém trhu byla pokořena už v roce 1996.
Import Volkswagen Group
Úspěšný růst si vyžádal novou organizaci obchodních činností, a tak v roce 1998 vznikla nová společnost Import VOLKSWAGEN Group s.r.o. Ta do svých aktivit zahrnula také program prodeje ojetých vozů auto-plus (v současnosti Das WeltAuto), který byl spuštěn v roce 2001. V roce 2003 následovalo překročení hranice 150 000 prodaných vozů, v roce 2006 to bylo již 200 000 vozů. K nim přibylo dalších 100 000 vozů po čtyřech letech a v roce 2014 se kumulovaný prodej vyšplhal na 400 000 vozů – to již pod taktovkou společnosti Porsche Holding Salzburg, která převzala IVG v roce 2012.
Půlmiliontý vůz, bílý Volkswagen Tiguan, byl zákazníkovi předán před několika dny. V prvních letech působení českého importéra koncernových vozů byly stěžejními modely Volkswagen Golf a Passat, SEAT Toledo a Ibiza, Audi 80 a 100 a Volkswagen Transporter.
Sponzor významných akcí
Český importér značek Volkswagen, Audi, SEAT a Volkswagen Užitkové vozy tradičně podporuje významné společenské, politické, kulturní a sportovní akce i úspěšné osobnosti. Volkswagen například v roce 1995 uvedl koncert Rolling Stones na Strahově, o rok dříve neméně slavnou kapelu Pink Floyd.
V roce 2000 byly Audi a Volkswagen oficiálními vozy Výročních zasedání MMF a Skupiny Světové banky v Praze, o dva roky později zajišťovaly mobilitu v rámci pražského Summitu NATO a v roce 2009 jezdily pro české předsednictví EU. Od roku 2006 byla značka Audi spojena jako partner s Karlovarským filmovým festivalem. Všechny značky zastupované na českém trhu společností Porsche Česká republika dlouhodobě podporují významné sportovní akce i úspěšné české sportovce.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva