Poslanci schválili přes nesouhlas ministerstva dopravy návrh stanovující podmínky rozšiřování počtu stanic technické kontroly (STK). Ministerstvo plánovalo výrazné zvýšení počtu stanic, které technické kontroly provádí.
Protinávrh poslance Martina Kolovratníka (ANO), který poslanci schválili jako součást novely zákona o podmínkách provozu na pozemních komunikacích, ale stanovuje podmínky, za kterých budou moci krajské úřady udělit licenci novým provozovatelům STK.
“Nyní o vzniku STK rozhodují kraje, které přidělují jednotlivým provozovatelům licence. Nový návrh stanoví, že kraj může přidělit novou licenci, pokud je kapacita existujících STK na daném území naplněna z 80 %. Zároveň se budou porovnávat data z registru vozidel, tedy počtu vozidel hlášených na daném místě a z informačního systému, který data ze stanic technické kontroly shromažďuje, řekl Kolovratník.
Nové STK by měly vzniknout jen tam, kde je kapacity nedostatek Podle modelových propočtů by se tak počet stanic mohl zvýšit z nynějších zhruba 370 o 15 %, uvedl poslanec.
To se ale podle ministra dopravy Dana Ťoka (za ANO) nestane. “Podle mě se tím zabetonuje pozice STK a nezvýší se tím jejich počet ani o jedno,” uvedl ministr. Pokud se propočítají stanovené podmínky, nebude jim schopen vyhovět ani jeden okres, dodal s tím, že změna zákona tak jednoznačně vyhovuje stávajícím provozovatelům stanic, kteří si podle něj nynější podobu zákona prolobovali.
Zvýšení počtu STK, které ministerstvo oznámilo letos v květnu, mělo zvýšit komfort motoristům a puštěním konkurence mezi současné provozovatele i snížit ceny za prohlídky. Proti návrhu ale protestovali provozovatelé, podle kterých by rozvolnění pravidel snížilo standard prováděných kontrol.
Samotný zákon o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, jehož je tento návrh součástí, umožňuje vyřídit registraci vozidla na všech úřadech obcí s rozšířenou působností. Doposud musejí motoristé chodit vyřizovat změny v registru vozidel pouze na úřady podle svého bydliště nebo sídla firmy.”
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva