Robert Bosch v Českých Budějovicích získá od státu investiční pobídky na rozšíření výroby a technologického centra v celkové výši až 444 milionů korun. Návrh schválila vláda, informoval na Twitteru premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD).
Firma chce investovat 2,2 miliardy korun do rozšíření stávající výroby automobilových dílů a rozšíření vývojového centra. Podle Sobotky by tak firma měla vytvořit 620 pracovních míst.
“Celkem 85 bude inženýrských pozic, minimálně 120 míst vznikne pro vysokoškoláky,” uvedl Sobotka po jednání kabinetu. Zopakoval, že úkolem pro ministerstvo průmyslu je změnit systém investičních pobídek tak, aby nabízely zejména podporu investic do vědy a výzkumu.
Ministr průmyslu a obchodu Jan Mládek (ČSSD) poznamenal, že Česko stojí na rozcestí, při současném růstu zaměstnanosti je podle něj nyní třeba zaměřit se na vznik vysoce kvalifikovaných míst a řešení zaměstnanosti v místech, kde se nezaměstnanost snižovat nedaří.
Maximální míra veřejné podpory nesmí přesáhnout pětinu celkové hodnoty způsobilých nákladů. Formou hmotné podpory pořízení dlouhodobého hmotného a nehmotného majetku by mohla firma na oba projekty získat až 275 milionů Kč, zbytek má tvořit sleva na dani z příjmů.
Investiční akce je rozdělena na dvě části. Během tří let Bosch hodlá do rozšíření stávající výroby dílů a příslušenství pro motorová vozidla investovat 1,294 milionu korun. Díky tomu bude vytvořeno 505 nových pracovních míst v okrese České Budějovice, z toho asi 420 dělnických pozic a asi 85 inženýrských pozic.
Společnost má dále v plánu během následujících čtyř let i investici do rozšíření technologického centra na výzkum a vývoj dílů a příslušenství pro motorová vozidla, a to 904 milionů Kč. Touto investicí chce vytvořit 120 nových pracovních míst na Českobudějovicku, a to převážně vysokoškolského a také odborného středoškolského vzdělání.
Robert Bosch je největší strojírenskou firmou na jihu Čech. Loni zvýšila obrat meziročně o 23 procent na dosud nejvyšší hodnotu 18,3 miliardy korun. Zisk firma nezveřejňuje. Společnost vznikla v roce 1992 jako společný podnik Robert Bosch GmbH Stuttgart a Motor Jikov a.s. České Budějovice. Od roku 1995 je stoprocentní dceřinou společností německého koncernu.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva