Znečištění ovzduší především ve velkých městech je podle Světové zdravotnické organizace zodpovědné ročně za úmrtí 3 milionu lidí. Vlajku boje proti dieselovým automobilům zvedli primátoři největších měst Evropy, informuje ÚAMK.
Na pravidelných setkáních zástupců největších měst světa summitu C40, která se konají každé dva roky v Mexiku, padlo rozhodnutí „velké čtyřky“. Zástupci měst – Mexico City, Madridu, Paříže a Atén vyhlásili, že do roku 2025 chtějí zakázat v těchto metropolích provoz vozidel s dieselovým motorem.
Podle primátorky Paříže Anne Hidalgové nejde až o takové překvapení, protože postupné kroky k omezení počtu dieselových motorů v centrech měst přijala a postupně přijímá, například za pomoci ekologických známek, celá řada měst. Navíc Tokio už úplný zákaz dieselů naplánovalo.
Podle názorů zástupců měst nepůjde jen o jednostranný akt zákazu, ale o celou řadu opatření, která představují posílení městské dopravy, podporu alternativních pohonů, cyklo jízd a tak dále.
Ať už je to jakkoliv, je vskutku velkou otázkou, zda je reálné do devíti let přijmout tak zásadní kroky, aniž by to zásadně zasáhlo do života obyvatel těchto měst, motoristů a turistů.
Summit C40 v dalších prohlášeních nehovoří už tak jednoznačně o zákazu v uvedených čtyřech metropolích, jako o připravenosti těchto městských zastoupení udělat maximum pro zlepšení životního prostředí až po úplný zákaz dieselů. Za reálnější se tedy považuje odborníky jiný fakt, který zazněl na summitu C40, a to snaha do roku 2030 snížit emise vinou dopravy ve městech až o 50 %.
“Nejen Českou republiku však trápí problém s odstraňováním nebo špatnou údržbou filtrů pevných částic, což dokázal i náš průzkum v terénu. Státní organizace by se měli tímto ožehavým tématem více zabývat a nastavit taková opatření, aby nedocházelo k úmyslnému znečišťování ovzduší prokazatelně škodlivými látkami jedinců vlastnící vozidlo s nefunkčním DPF filtrem”, hodnotí aktuální stav prezident ÚAMK Oldřich Vaníček.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva