Toyota v pondělí oznámila, že její prodej se loni zvýšil o 0,2 procenta na 10,18 milionu vozů. Volkswagen, jehož součástí je rovněž česká Škoda Auto, již dříve ohlásil nárůst o téměř čtyři procenta na 10,31 milionu vozů.
Odbyt japonské automobilky Toyota Motor v loňském roce mírně stoupl. Firma však ztratila vedoucí pozici na světovém automobilovém trhu, předstihl ji německý konkurent Volkswagen.
Příští týden zveřejní údaje o loňském prodeji také největší americká automobilka General Motors. Pokud vykáže slabší čísla než Volkswagen, stane se německý podnik poprvé v historii jedničkou na světovém automobilovém trhu, píše agentura AP.
V roce 2015 Toyota prodala 10,15 milionu vozů. Volkswagen byl na druhém místě s odbytem 9,93 milionu vozů. Za ním následovala firma General Motors, která prodala 9,8 milionu vozů. Podle serveru BBC se předpokládá, že General Motors zaostala za konkurenty Volkswagen a Toyota také v loňském roce.
Volkswagenu se loni podařilo zvýšit odbyt navzdory negativním dopadům skandálu kolem falšování testů emisí naftových vozů. K růstu přispěla zejména silná poptávka na čínském trhu.
Toyota v roce 2008 vystřídala v čele automobilového trhu konkurenta General Motors, který byl do té doby světovým lídrem více než sedm desetiletí. V roce 2011 získala americká automobilka prvenství dočasně zpět, protože Toyota se potýkala s negativními důsledky ničivého zemětřesení v Japonsku a rozsáhlého svolávání aut do servisů.
Vedoucí představitelé Toyoty opakovaně prohlašují, že se nestarají o to, zda je jejich podnik světovou jedničkou, a prostě se snaží vyrábět dobré automobily.
Volkswagen si v minulosti stanovil za cíl stát se do roku 2018 největším výrobcem aut na světě. V poslední době se ale soustředí především na řešení svého emisního skandálu.
Koncern předloni v září přiznal, že po celém světě do zhruba 11 milionů naftových aut instaloval software, který umožňuje manipulovat s testy emisí. Aféra se týká i zhruba 1,2 milionu vozů Škoda Auto.
Automobilka Škoda loni dodala zákazníkům rekordních 1,128 milionu vozů, což je o téměř sedm procent více než v předchozím roce. Potřetí za sebou tak v celoročním prodeji překonala milionovou hranici.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva