Za rok 2016 Kia darovala Nadaci Naše dítě částku 446 900 korun, kterou podpořilo celkem 8 938 nových majitelů vozů. Jde o výsledek projektu „Já a Kia pomáháme dětem“, díky kterému Kia za každého majitele zakoupeného vozu přispívá nadaci finanční částkou, což stvrzuje samolepka přiložená ke každému autu.
Společnost Kia předává nadaci finanční prostředky pravidelně 2x ročně a díky zvyšujícím se prodejům postupně roste také darovaný obnos. Výše příspěvku za rok 2016 je tak nejvyšší v dosavadní sedmileté historii spolupráce.
První část letošního příspěvku ve výši 231 600 korun již byla rozdělena mezi tři organizace, které se zabývají konkrétní pomocí znevýhodněným dětem. Částka za druhé pololetí 2016 své adresáty teprve hledá, pomoc by však měla být směřována opět na hendikepované a autistické děti.
„Jsme rádi, že díky spolupráci s Nadací Naše dítě můžeme pomáhat potřebným a že částka, kterou každé pololetí předáváme, se zvyšuje. Bohužel stále také přibývá těch, kteří tuto pomoc potřebují. Raketově roste například počet dětí s autismem, pro které znamená přístup k odborné pomoci zásadní zlepšení jejich života. Proto právě velká část finanční podpory mířila právě rodinám s těmito dětmi,“ řekla PR manažerka KIA MOTORS CZECH Kateřina Jouglíčková.
Autismus je jednou z nejzávažnějších poruch dětského mentálního vývoje, která se začíná projevovat nejčastěji od narození či během rané fáze vývoje dítěte. Vrozená porucha některých mozkových funkcí způsobuje, že dítě nedokáže správným způsobem vyhodnocovat informace a kvůli tomu dobře nerozumí tomu, co vidí, slyší a prožívá. Lidé s autismem proto mívají potíže ve vývoji řeči, ve vztazích s lidmi a obtížně zvládají běžné sociální dovednosti.
Speciální výchova přitom dokáže zmírnit problematické chování autistických dětí a zvyšuje jejich samostatnost a schopnost přizpůsobit se životu mezi lidmi. Pokud děti trpící autismem nemají přístup ke speciální péči, ocitají se na psychiatrických odděleních s vysokými dávkami psychofarmak a jsou vylučovány z klasických škol, do kterých však vzhledem k úrovni svého intelektu patří.
Částku 100 000 korun získala v prvním pololetí například APLA Jižní Čechy, z.ú. Tento finanční dar zde pomohl zajistit cílenou aktivní podporu rodin dětí s autismem, které jsou z důvodu své diagnózy ohroženy sociálním vyloučením. Hlavními metodami pro práci s autistickými dětmi jsou techniky vizualizace a strukturalizace. K tomu výrazně pomáhají elektronické učební pomůcky, jakými jsou třeba tablety.
Sluneční domov o.p.s. poskytuje sociální služby týdenního stacionáře dětem s poruchami autistického spektra a prostřednictvím nadace získal 61 600 korun, které byly použity na rehabilitační pobyt u moře pro autistické děti. Podobné pobyty mají na autistické děti velmi pozitivní vliv, který je patrný ještě velmi dlouho po absolvování pobytu. Děti jsou mnohem klidnější, díky čemuž zvládají mnohem lépe své každodenní problémy. Během pobytu se navíc učí s pomocí asistentů zvládat pobyt i stravování mezi množstvím cizích lidí, cestování veřejnými dopravními prostředky, neočekávané události a další psychicky velice náročné situace. Toto vše je přibližuje k běžnému životu vrstevníků. Podpora nadace Naše dítě: Kateřina Jouglíčková, Zuzana Baudyšová, Markéta Krajčovičová
Podpora nadace Naše dítě: Kateřina Jouglíčková, Zuzana Baudyšová, Markéta Krajčovičová
Modrý klíč o.p.s. získal 70 000 korun na vybudování be
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva