Sdružení automobilového průmyslu (AutoSAP) oznámilo pozitivní vývoj počtu zaměstnanců a jejich mezd za rok 2016. Počet zaměstnanců meziročně vzrostl o 4,5 % na 118 tisíc osob. Jejich průměrná měsíční mzda dosáhla téměř 35 000 Kč, což je o 30 % více, než je průměr ČR.
Průměrná mzda ve firmách AutoSAP za rok 2016 byla 34 820 Kč. Oproti roku 2015 to představuje meziroční zvýšení o 3,7 % (1 231 Kč). Pravidelný růst mezd a mzdovou úroveň nad celostátním průměrem umožňuje vysoká produktivita práce v autoprůmyslu a snaha firem o produkci výrobků s vyšší přidanou hodnotou.
„Zásadní vliv na růst přidané hodnoty ve firmách má každoroční růst počtu zaměstnanců ve výzkumu a vývoji a rostoucí výdaje, které do oblasti výzkumu a vývoje směřují. Právě tyto ukazatele řadí český automobilový průmysl mezi obory s vysokým rozvojovým potenciálem pro další období“, dodává výkonný ředitel AutoSAP Zdeněk Petzl.
Počet zaměstnanců ve firmách AutoSAP dosáhl hodnoty 117 948 osob. Oproti roku 2015 to představuje meziroční zvýšení o 4,5 % (5 129 osob). Pozitivní vývoj zaznamenaly všechny kategorie – finální výrobci, dodavatelé i ostatní firmy a organizace.
Celková přímá zaměstnanost v automobilovém průmyslu je vyšší než 150 tisíc osob, což představuje přibližně 3 % práceschopného obyvatelstva. Automobilový průmysl má i výrazný multiplikační efekt a po započtení zaměstnanců, kteří pracují i pro další, nepřímé subdodavatele a v dalších odvětvích, dostáváme se k číslu téměř 400 tisíc osob.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva