Ford představil svoji vizi rozvážky v projektu „Město zítřka“ na veletrhu Mobile World Congress. Autonomní dodávky by mohly rychle a efektivně doručovat po zemi nákupy nebo i spěšné zásilky, přičemž poslední etapu cesty k příjemci by obsloužily drony.
Ty se totiž dostanou i do míst nepřístupných vozem, například do horních pater výškových budov, nebo tam, kde nelze snadno a bezpečně zaparkovat.
Inovativní koncepci „Autolivery“ vyvinuli zaměstnanci Fordu v rámci soutěže Last Mile Mobility Challenge. Díky brýlím s virtuální realitou se s ní právě teď mohou seznámit návštěvníci expozice Fordu na Mobile World Congress v Barceloně, největší přehlídce mobilní elektroniky na světě.
Jen v roce 2016 strávili motoristé v evropských velkoměstech až 91 hodin stáním nebo popojížděním v kolonách. Myšlenka „Autolivery“ ilustruje, jak by nové technologie mohly zvýšit kvalitu života zákazníků a pomoci dláždit cestu k udržitelné budoucnosti.* Zaměřuje se na fenomén „posledních 15 metrů“ nebo také „z parkoviště ke dveřím“ v doručovacích službách. Všeobecně se má za to, že právě tuto fázi doručení zásilky bude nejobtížnější plně zautomatizovat.
Vize „Město zítřka“ hledá cesty k řešení dopravních problémů, jako je omezená propustnost komunikací nebo znečistění ovzduší ve velkých městech. Kdyby bylo možné vybudovat místo některých silnic parky a zeleň, vedlo by to ke zlepšení kvality života i zdraví obyvatel. Ford proto pravidelně zve vlastní zaměstnance, podnikatele i start-upy do různých soutěží zaměřených na hledání nových nápadů. Koncepci „Autolivery“ zpracovali tři designéři Fordu ze Šanghaje – Euishik Bang, James Kuo a Chelsia Lau.
Ford vystavuje na Mobile World Congress rovněž elektrickou plošinu Carr E nebo skládací elektrickou tříkolku TriCiti.
Již v roce 2021 chce Ford mít v komerčním nasazení plně autonomní vůz úrovně 4 dle SAE. Mohl by jezdit v ridesharingových službách nebo doručovat zásilky. Společnost také očekává, že do 15 let přesáhne nabídka elektrifikovaných automobilů počet nabízených modelů s konvenčním zážehovým motorem. Poroste popularita sdílené přepravy a budou se rozšiřovat možnosti komunikace mezi automobily a dopravní infrastrukturou.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva