Zatímco domácnosti při pořízení nového osobního automobilu upřednostňují spotřebitelský úvěr, ve firemní sféře převládá operativní leasing. Vyplývá to z podrobných výsledků České leasingové a finanční asociace (ČLFA) za rok 2016.
Členské firmy asociace loni profinancovaly celkem 113 013 nových osobních vozidel, tedy 43,5 % nových osobních aut prvně registrovaných v České republice. Z toho 34 410 vozů bylo určeno pro domácnosti a 78 603 pro firmy.
Při financování nových osobních firemních automobilů je nejvyhledávanějším produktem operativní leasing. Loni členské společnosti ČLFA jeho prostřednictvím profinancovaly 43 082 nových osobních firemních vozidel. Dalších 32 614 nových osobních aut si firmy pořídily na podnikatelský úvěr a 2907 na finanční leasing. Operativní leasing zaznamenal ve firemní sféře také největší meziroční nárůst počtu nově uzavřených smluv, a to o 41,2 %, počet podnikatelských úvěrů se zvýšil o 5,8 % a finančních leasingů o 1,1 %.
Domácnosti nejvíce využívaly spotřebitelský úvěr, na nějž členové ČLFA uzavřeli 23 315 nových smluv, následoval operativní leasing s 10 956 kontrakty a s velkým odstupem finanční leasing se 139 smlouvami. Co do meziročního nárůstu byl v této zákaznické skupině rovněž nejúspěšnější operativní leasing, na který bylo uzavřeno o 21,1 % více smluv než v roce 2015. Meziroční nárůst u spotřebitelského leasingu činil 10 %, u finančního leasingu došlo k poklesu o 13,1 %.
Do smluv na operativní leasing jsou přitom zahrnuty i kontrakty na jeho nejvyspělejší formu, tzv. full-service leasing, krátkodobé pronájmy a v případě firemních flotil i kontrakty na správu vozových parků.
Výsledky potvrdily, že při financování nových osobních automobilů se jak firemní, tak privátní zákazníci rozhodují v podstatě jen mezi dvěma produkty – účelovým úvěrem a operativním leasingem. Finanční leasing je totiž dlouhodobě znevýhodněn legislativou, která jeho délku navázala na dobu odpisování financované věci. V případě osobních vozů jeho minimální délka činí 54 měsíců. Většina klientů však požaduje kratší dobu financování, což jim umožňují jak úvěry, tak operativní leasing.
„Účelový úvěr boduje hlavně u klientů, kteří hledají flexibilní a snadno dostupné financování. Smlouvu zpravidla uzavřete přímo v dealerství konkrétní automobilky, proces schvalování bývá velmi rychlý. Měsíční splátky pak obvykle zahrnují i základní doplňkové služby, typicky v oblasti pojištění. Operativní leasing volí především zájemci, pro které není vlastnictví věci podstatnou kategorií a hledají komplexní řešení svých potřeb – vedle samotného financování tedy i efektivní provoz automobilu a co nejjednodušší související administrativu. Předpokládáme, že jeho podíl v české ekonomice bude nadále růst,“ říká předseda představenstva ČLFA Libor Bosák.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva