Od 1. března mohou všichni zájemci i nákup elektromobilu v Rakousku počítat se státní dotací 4000 eur. Rakousko tak jde po stopách Německa, které stejnou dotaci zavedlo už před téměř rokem.
Rakouské ministerstvo dopravy ve spolupráci s ministerstvem životního prostředí vyčlenily na dotace na nákup elektroaut celkem 24 mil. euro. Na celý balíček podpory elektromobility, včetně nákupu elektrokol, nabíjecích stanic a komerčních elektromobilů je vyčleněno 72 mil. eur.
Od dubna 2017 budou také pro elektromobily k dispozici nové poznávací značky se zelenými namísto černých číslic a písmen. Díky tomu budou moct města a jiné samosprávy například zřizovat parkování zdarma a povolit využití vyhrazených pruhů.
Dotace poběží do konce roku 2018, pak bude program znovu zhodnocen. Dotaci je možné získat na elektroauta s max. cenou 50 000 eur. Dotace 4000 eur je určena pro čisté elektromobily nebo auta na vodík, pro hybridy je určeno 1500 eur a na elektrické skútry a elektromotorky 750 eur.
Rozšiřuje se také podpora dotací na nákup elektrických vozidel pro firmy. Například na malý elektrický autobus mohou získat dotaci až 20 000 eur. Připraveny jsou i dotace pro stavbu veřejných nabíjecích stanic, a to až v hodnotě 10 000 eur. Privátní wallbox bude podpořen 200 eury.
Podle propočtů ORF.at tak může díky výhodnému uspořádání dotací pro koncového zákazníka klesnout cena elektromobilu s běžnou cenou 37 990 euro na 33 690 eur.
06.04.2017Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva