V Evropě je zřejmě nejdále v testování autonomní dopravy Bavorsko. Divize Mobility společnosti Siemens představila ve spolupráci s firmou Infineon radarovou technologii pro autonomní a systémem propojené řízení dálnic.
Systém využívá nového typu radarového čidla, které komunikuje přímo s auty. Díky němu se vozy budou moci přímo napojit na dálniční infrastrukturu, což umožní optimalizovat dopravní toky a účinně předcházet rizikům. Test systému Siemens a Infineon proběhne na bavorské dálnici A 9. Technologie pro inteligentní infrastrukturu Siemens využívá i v rámci tzv. chytrých měst, kde slouží ke zlepšení života jeho obyvatel.
Test bude součástí projektu iniciovaného spolkovým ministerstvem pro dopravu a digitální infrastrukturu (BMVI) s názvem „Provozní test digitální dálnice“ na dálnici A 9 v Bavorsku. Při něm budou testovány moderní systémy a technologie v reálných podmínkách provozu s cílem zavést autonomní a systémem propojené řízení na dálnici za účelem optimalizace toků provozu, minimalizace rizikových situací v reálném čase a vyhnutí se nehodám.
Siemens je v projektu zodpovědný za dodání čidel, architekturu celého systému a za provedení provozních testů. Společnost Infineon dodá čipy použité v radarovém systému projektu a odborné znalosti nezbytné pro jejich integraci do celkového systému. V současné době se rozhoduje o tom, na která místa na dálnici A 9 radarová čidla instalovat.
Cestování po dálnici rychle a bez problémů
V rámci rozšíření aktivní bezpečnosti dálniční dopravy budou auta v budoucnosti komunikovat mezi sebou navzájem a s dálniční infrastrukturou. Konkrétně to znamená, že každé auto bude schopno sdělovat informace o podmínkách na dálnici nebo v dopravě shromážděné pomocí svých vlastních čidel ostatním vozidlům nebo kontrolním centrům v reálném čase. Jelikož mohou být čidla instalována na stožáry lamp podél silnic nebo na návěstidla, nejsou nutné žádné větší zásahy do dálniční infrastruktury. Veškerá data posbíraná radarovým systémem budou dostupná BMVI přes mCLOUD. Automobilový a digitální průmysl i výzkumné instituce budou moci tato data použít pro vývoj inovativních mobilních řešení.
Jelikož radar pracuje bez pořizování fotografií, jsou osobní údaje jednotlivých uživatelů dálnice chráněny. Tato radarová technologie představuje vysoce spolehlivý detekční systém, který, na rozdíl od optických čidel, není ovlivněn světelnými či povětrnostními podmínkami. Čidla radarů jsou ovládána nejmodernějšími 77 GHz mikročipy od společnosti Infineon.
Tyto čipy jsou již léta klíčovým komponentem systémů na podporu řízení a umí například automaticky udržovat konstantní vzdálenost od vozidla před sebou či zahájit nebo automaticky dokončit nouzové brzdění. Systém na podporu řízení spolehlivě sbírá a vyhodnocuje údaje o okolí vozidla a činí tak řízení bezpečnějším a pohodlnějším.
Jak systém funguje
V první fázi testování v provozu bude instalováno kolem 10 tisíc jednotek s čidly, jejichž uvedení do provozu je plánováno na polovinu roku 2017. Údaje nashromážděné těmito jednotkami poskytnou základ pro:
Individuální doporučení využití rychlého pruhu, které vybírá optimální jízdní pruh pro každé vozidlo v závislosti na provozu jízdního pruhu, cílové stanici a rychlosti.
Inteligentní omezení rychlosti, které nastavuje rychlost podle aktuálního dopravního zatížení a podmínek.
Digitální systém včasného varování, který informuje řidiče o hustém provozu, překážkách a rizikových situacích.
Radarová čidla rozeznají objekt a následně vyhodnotí daný druh vozidla (např. automobily, nákladní automobily, atd.) Radar detekuje pouze přítomnost daného druhu vozidla, vozidla samotná, ani jejich řidiči nemohou být identifikováni.
Provozní test digitální dálnice Provozní test Digitální dálnice pro dálnici A 9 v Bavorsku byl zahájen v září 2015. Průmyslové a výzkumné instituce zde budou schopny testovat inovace pro oblast autonomního a systémem propojeného řízení za skutečných podmínek v provozu na dálnici. Na projektu se podílí BMVI, stát Bavorsko, německé Sdružení automobilového průmyslu (VDA) a německý Spolkový svaz pro informační technologie, telekomunikace a nová média (BITKOM). Projekt má podpořit změny, které digitalizace přinese do silniční dopravy a mobility.
Smart city – inteligentní infrastruktura – digitální řešení pro města
Díky rostoucímu počtu obyvatel ve městech, globalizaci a změně klimatu se po celém světě dostávají do středu dění tzv. smart cities, chytrá města. Siemens dokáže inteligentní řešení integrovat do infrastruktury měst a obcí a úspěšně tak posílit efektivitu budov, dopravy i energetických systémů.
Koncepty, které zefektivňují přepravu, jsou s rostoucími požadavky na cestování vyžadovány čím dál více, v městských oblastech by se poptávka po cestování měla do roku 2050 ztrojnásobit. Díky odborným znalostem a IT know-how přichází Siemens s novými řešeními, která zvyšují dostupnost dopravy, optimalizují výkonnost a zvyšují komfort cestujících. V portfoliu produktů a služeb Siemens najdete nejen dopravní prostředky, jako je například metro bez řidiče nebo e-busy, ale především inteligentní parkovací systémy, osvětlení nebo systémy řízení dopravy.
11.04.2017Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva