Nově ustavená pracovní skupina Sdružení automobilového průmyslu se přihlásila k tématu plynulosti silničního provozu v České republice. Členové AutoSAP chtějí přispět k bezkonfliktnímu soužití různých účastníků provozu. Skupinu bude šéfovat Petr Karásek.
Bezpečnost vnímají v kontextu ekonomiky, ekologie a celkového komfortu využívání nejmodernějších technologií, které současná motorová vozidla nabízejí.
Předsedající Pracovní skupiny pro silniční provoz Petr Karásek k tomu řekl:
„Z našich prvotních diskuzí mezi zástupci členských firem, s CDV, PČR, SDA a dalšími vyplynulo, že automobilový průmysl vyrábějící moderní vozidla s řadou prvků například autonomního řízení má k tomu, jak je lidé mohou využívat, určitě co říct. Vývoj automobilů jde tak rychle dopředu, že jsou čerství majitelé nezřídka zaskočeni, co všechno jejich nové auto umí. Je to ale i naopak, řidiči by měli být lépe informováni i o tom, v jakých oblastech provoz vozu vyžaduje jejich permanentní součinnost a pozornost.“
Odstraňování úzkých hrdel v provozu také souvisí často i s ne zcela vhodným pochopením schopností a možností vozidel ve vztahu s okolní infrastrukturou.
AutoSAP chce přispět k diskuzi o tom, jak nové možnosti vozů lépe prezentovat už v autoškolách a pak i při propagaci a předávání nových vozů. Nákup nového auta klade dnes daleko větší požadavky na obsah a rozsah seznámení se s vozidlem a jeho schopnostmi právě vzhledem k moderním prvkům výbavy a různým asistenčním systémům. Důležité je i další zlepšování profesního zdokonalování vybraných kategorií řidičů dodávek, těžkých nákladních vozidel a autobusů, ale i hasičů, záchranné služby a policie, kteří používají vozidla v extrémních situacích.
Samostatnou oblastí je dialog s normotvůrci, projektanty a dopravními úřady o tom, jakou infrastrukturu nová vozidla včetně nákladních automobilů, autobusů a jízdních souprav potřebují.
„Sebedokonalejší prvky autonomního řízení vyžadují určitý předpokládaný stav a vybavení silnic dopravním značením. Proto nás zajímá například aktivní řízení dopravních proudů a interaktivní komunikace vozidlo-infrastruktura, efektivní předávání dopravních informací účastníkům silničního provozu a jejich vzájemné sdílení a pozitivní motivace účastníků provozu na základě vhodné a rychlé zpětné vazby,“ uvedl Petr Karásek.
11.05.2017Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva