Koncern Ford vymění kvůli špatným výsledkům generálního ředitele. Marka Fieldse po třech letech v čele firmy vystřídá Jim Hackett, který dosud vedl divizi samořízených vozů automobilky. Informaci, kterou jako první přinesl deník New York Times, Ford v pondělí potvrdil.
“Je to velmi neobvyklé, aby velká americká automobilka měnila svého šéfa už po třech letech,” komentoval událost Vladimír Rybecký z Autoweeku.
Ford se potýká s poklesem zisku a slabými prodeji. Za tři roky pod vedením Marka Fieldse klesla cena akcií automobilky o 40 procent. Minulý týden Ford oznámil, že kvůli úsporám plánuje propuštění až desetiny zaměstnanců.
Šestapadesátiletý Fields čelil na valné hromadě akcionářů automobilky začátkem května tvrdé kritice kvůli zhoršujícím se finančním výsledkům. Neudělal prý také dost pro rozšíření byznysu automobilky a inovace směrem k autům budoucnosti.
Novým šéfem Fordu bude Jim Hackett.
V čele automobilky Fieldse nahradí dvaašedesátiletý Jim Hackett. Ten dvě desetiletí s úspěchem řídil obří obchod s nábytkem Steelcase a loni nastoupil do Fordu na místo šéfa divize „chytré mobility“, pod kterou spadá také technologie samořízených vozů.
Právě v této oblasti podle New York Times Ford zaostal za konkurenty jako General Motors nebo technologickou firmou Google, které již samořízená auta testují. Ford zatím sliboval, že ukáže plně autonomní vůz na silnicích v roce 2021.
Výrobce elektromobilů Tesla, který v tržní hodnotě letos překonal jak Ford, tak i General Motors, slibuje uvést auto s řadou automatických prvků už letos, dodaly NYT.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva