Ve startovní listině závodu The Most Rally #2, který se jede v sobotu 3. června o mistrovské body už jako součást RI Okna Rallysprint série vypsané Autoklubem ČR, figuruje 50 posádek. Nechybějí ani špičky této motoristické disciplíny.
K rychlostní zkoušce v areálu mosteckého autodromu poprvé přibydou další tři v členitém terénu Krušných hor, měří celkem 70 kilometrů. Jedou se dvakrát, jedna pak třikrát.
Se startovním číslem 2 se představí Jaromír Tarabus s navigátorem Danielem Trunkátem ve voze Ford Fiesta R5. Jsou pravidelnými účastníky evropského šampionátu. Letos střídají na českých tratích Škodu Fabia S2000 s atmosférickým motorem a naprosto odlišným Ford Fiesta R5 s turbo motorem, který v lednu absolvoval i Rally Monte Carlo za volantem s Ondřejem Bisahou. Tarabus s Trunkátem skončili předloni absolutně pátí v konečném hodnocení Mistrovství Evropy. V letech 2010, 2012 a 2013 pak třetí v konečném hodnocení mezinárodního Mistrovství České Republiky.
Vůz Škoda Fabia WRC s číslem 3, jehož koně pod kapotou bude krotit Karel Trněný se spolujezdcem Christianem Doerrem, má za sebou přes 100 startů na soutěžích po celé Evropě. Za jeho volantem se vystřídali třeba i Tomáš Enge, Peggen Andersson nebo rallyová legenda Juha Kankkunen. Trněný se může pochlubit titulem vicemistra z mezinárodního Mistrovství ČR z roku 2003 či vítězstvím v domácím seriálu sprintrally o čtyři roky později.
Startovní číslo 5 patří vozu Mitsubishi Lancer EVO IX s posádkou Lumír Firla – Zdeněk Jůrka. Firla je rallyovým, ale i okruhovým jezdcem. Mnohokrát závodil na mosteckém autodromu za volantem vozu Škoda Octavia Cup nebo BMW M3. Rally se aktivně věnuje od roku 2006, startuje převážně s produkčními vozy s pohonem všech kol. Je vicemistrem MČR Sprintrally z roku 2012.
Fanoušci ocení i pohled na elegantní Porsche 997 GT3 s číslem 9, které patří posádce Radoslav Nešpor – Martin Neoral. Soutěže Radoslav jezdí už od roku 1997, začínal na voze Renault Clio Williams. Nešporovi se svým Porsche nevynechali jediný ročník The Most Rally. V roce 2015 i loni rodinu reprezentoval syn David Nešpor, napodruhé se mu podařilo dojet na druhém místě absolutně.
Legendární rallyový vůz Škoda 130 RS je přezdívaný Porsche 911 z východu. I on má poháněná zadní kola a motor uložený za zadní nápravou. Ve svých dobách Škody 130 RS s československými i zahraničními jezdci vybojovaly několik vítězství ve svých kategoriích ve světových rallyových šampionátech. V Mostě se s tímto nezapomenutelným vozem s číslem 45 představí Jakub Nedbal se spolujezdcem Bořivojem Mozolou.
S číslem 50 na voze Peugeot 208 R2 uzavírá startovní pole nejmladší účastník závodu. Je jím talentovaný, teprve šestnáctiletý Petr Semerád, syn Josefa a mladší bratr Martina Semerádových, známých a úspěšných rallyových jezdců. Vzhledem k věku pilota a absenci řidičského průkazu bude soutěžní vůz na přejezdech řídit navigátor Petr Těšínský. Semerád je nadějným okruhovým jezdcem, letos pilotuje vůz Formule 4 a vůz seriálu Škoda Octavia Cup. Za volantem obou okruhových speciálů ho diváci uvidí na autodromu v červnu při mistrovství FIA CEZ, v září ve vloženém závodu evropského šampionátu okruhových tahačů Czech Truck Prix a v říjnu ve vloženém závodu poháru cestových vozů ETCC.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva