Tržby členů Sdružení automobilového průmyslu loni meziročně vzrostly o 12 procent na rekordních 1,02 bilionu korun. Objem exportu stoupl o 11 procent na 865 miliard Kč. Na výroční tiskové konferenci v Praze to oznámil prezident AutoSAP Bohdan Wojnar.
Wojnar odhadl, že při započtení výsledků firem mimo sdružení se tržby odvětví pohybovaly kolem 1,2 bilionu korun. „Na začátku roku jsme avizovali, že letošní tempo růstu nemůže být tak silné jako loňský dvouciferný růst. Očekáváme růst okolo pěti až šesti procent,“ dodal. „Každých 23 sekund se v Česku vyrobí jedno auto,“ upřesnil prezident.
Výroba osobních aut loni stoupla o osm procent na 1,344 milionu vozů, rostla přitom ve Škodě Auto, Hyundai i TPCA. Produkce nákladních aut reprezentovaná Tatrou Trucks stoupla o polovinu na 1326 aut, výroba autobusů klesla o tři procenta na 4388 vozidel.
Podíl tržeb firem sdružení na celkové průmyslové výrobě ČR představoval 24,4 procenta, což je o 2,4procentního bodu více než před rokem. Na celkovém exportu Česka se automobilky podílely 21,7 procenta.
Automobiloví výrobci loni investovali do výzkumu a vývoje 16,9 miliardy Kč. Z toho 11,1 miliardy Kč připadalo na dodavatele. Ve výzkumu pracuje 7000 lidí. Počet zaměstnanců v automobilovém průmyslu ve firmách AutoSAP vzrostl o 4,5 procenta na 117 948 osob. Nárůst zaměstnanců zaznamenali finální výrobci, dodavatelé i ostatní firmy a organizace.
Průměrná mzda v automobilovém sektoru v roce 2016 vzrostla o 3,7 procenta na 34 820 korun. Průměrná mzda v dělnických profesích je 28 842 Kč a je tedy o 4,6 procenta vyšší než celková průměrná mzda v ČR.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva