Na dvojnásobek zvýší výrobu prototypů automobilových dílů MBtech, největší engineeringová společnost v České republice. MBtech je dodavatelem řešení pro světové producenty, včetně značek BMW nebo Daimler.
Prototypová výroba společnosti MBtech v Plzni – Skvrňanech naroste o 1800 m2 dalších výrobních ploch. K současným třem prototypovým halám v Plzni tak přibudou dvě nové. Díky tomu bude moci MBtech vylepšit a zvětšit kapacity a možnosti výroby prototypů, v čemž už nyní patří mezi evropskou špičku. Svým klientům, mezi něž patří světové značky jako BMW, Daimler, Linde, Magna, Yanfeng, DURA či KDK Automotive, tak bude moci nabídnout širší paletu špičkových služeb v oblasti engineeringu, především v konstrukci, designu a testování.
Cílem přístavby současného provozu je získat prostor pro rozšíření výroby prototypových nástrojů a plastových dílů velkých rozměrů. Do konce příštího roku zde díky tomu najde práci více než desítka nových specialistů. Společnost MBtech bude hledat zejména špičkové montéry, svářeče, nástrojaře, konstruktéry a projektové vedoucí.
„Budeme se moci pustit do komplexních technologických záležitostí, které v České republice zvládá jen minimum firem,“ uvádí Rudolf Vohnout, ředitel Prototypového centra. „Jedná se především o designové modely, přípravky pro výrobu prototypů nových vozů a nejkomplikovanější díly vnitřního obložení interiérů. Budeme moci lépe stavět kompletní modely automobilů v plném měřítku, testovat jejich tvary a navrhovat designové úpravy.“
Díky stavebním úpravám budou moci ve Skrvňanech vznikat například velkorozměrové prototypové formy a plastové díly včetně povrchových úprav a předmontáže nebo přípravky vybavené senzorikou. Výjimkou nebudou ani technicky extrémně náročné přípravky založené na cubingovém základě (celkové karosérii vozu). Modely vozů v plném měřítku budou vyrobeny ze syntetického dřeva na hliníkové kostře.
Nové haly vyrostou na vlastních pozemcích společnosti západně od stávajících budov. Stavební firma vzejde z výběrového řízení vypsaného v průběhu července. MBtech hodlá do stavby investovat přibližně 45 mil. Kč. Stavební práce by měly začít v září letošního roku. V nových prostorách by se mělo začít pracovat v květnu 2018.
Magistrát města Plzně již schválil spojené územní a stavební řízení a další jednání s úřady bude probíhat v červnu. Sousedy rozšířené prototypové výroby jsou instituce podobně orientované na pokročilé technologie: Vědeckotechnický park Plzeň a Podnikatelské a inovační centrum Plzeň. Podle vyjádření Odboru životního prostředí Krajského úřadu v Plzni novostavba nespadá do procesu analýzy vlivu ekologických dopadů EIA, tudíž firma v tomto směru neočekává komplikace výstavby.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva