TATRA TRUCKS zvýšila v roce 2016 meziročně tržby o 22 procent na 5,4 miliardy Kč, zisk stoupl meziročně o 15 procent na 482 miliónů Kč. Zvýšil se i počet zaměstnanců, a to ze 1462 na 1658. V roce 2016 Tatra též poprvé od roku 2008 překonala symbolickou hranici 1000 vyrobených vozidel, když vyrobila celkem 1326 automobilů.
Uplynuly přitom pouhé čtyři roky od doby, kdy byla nejstarší česká a třetí nejstarší světová automobilka na pokraji bankrotu. Uzdravování a růst Tatry započaly po vstupu nových vlastníků, českých podnikatelů Jaroslava Strnada a Reného Matery.
„Finanční výsledky roku 2016 jsou pro tatrovácký tým velkým zadostiučiněním. Potvrzuje se, že volba strategie zaměřená kromě sériové výroby i na vysoce speciální vozidla do terénu byla správná,“ uvádí předseda představenstva TATRA TRUCKS Petr Rusek.
Generální ředitel Radek Strouhal dodává: „Tatra má štěstí na odpovědné vlastníky, kteří chtějí podnik rozvíjet a také důrazně tlačí na to, aby Tatra svůj růstový potenciál naplno využila. I v tomto roce pokračujeme v růstu.“
Tatra také v roce 2016 inovovala a připravovala důležité investice do zvyšování přidané hodnoty v podniku, které popisuje technický ředitel Radomír Smolka: „V roce 2016 jsme nabídli zákazníkům vozidla FORCE i PHOENIX s kotoučovými brzdami, vojenským zákazníkům jsme začali dodávat automobily se špičkovou a v řadě parametrů unikátní pancéřovanou kabinou a rozjeli jsme přípravu projektu zkušebny motorů, která nám umožní vyvinout jediný vzduchem chlazený motor na světě splňující emisní normu EURO 6. Poslední jmenovaný projekt zároveň posune Tatru z kategorie medium-tech do kategorie high-tech podniků.“
13.07.2017Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva