Za první pololetí letošního roku vyšetřovala Policie ČR 49 608 dopravních nehod, o 2 149 více než loni. Zemřelo při nich 228 osob. Je to sice o 5 více než v roce 2016, nicméně od roku 1993 se jedná o druhý nejpříznivější výsledek.
Letos při nehodách zemřelo 107 cestujících v osobních automobilech (meziročně o 3 více), 47 chodců (-4), 35 motocyklistů a jejich spolujezdců (+1), 21 cyklistů (+6), 17 pasažérů v nákladních vozech (-1) a jeden cestující v autobusu (+1).
Nejtragičtější byl rok 1994, kdy za prvních šest měsíců roku přišlo o život 640 lidí, více než 600 obětí zaznamenaly statistiky dopravních nehod i v letech 1997, 2000 a 2003. Těžce zraněno bylo dalších 1 024 osob, zde naopak došlo k meziročnímu snížení o 185 případů. Počet lehce zraněných se oproti roku 2016 zvýšil o 70 na celkových 11 326.
Během prvního pololetí letošního roku se více umíralo v 7 krajích. Nejvyšší nárůst zaznamenaly statistiky v Jihomoravském (o 92 %) a Zlínském kraji (o 86 %). Naopak k výraznému poklesu mrtvých došlo ve Středočeském kraji (o 37 %) a na Pardubicku (o 36 %).
„Zajímavý je pohled na podíl usmrcených chodců, cyklistů a motocyklistů na celkovém počtu obětí v jednotlivých krajích. Průměr za celou Českou republiku je 45 %. Rekordmanem je Praha se 78 %, následují Zlínsko (69 %) a Olomoucko (64 %). Naopak nejmenší podíl lze vysledovat v Jihočeském kraji (22 %), Karlovarsku a Královéhradecku (rovná třetina),“ upozorňuje Roman Budský z Týmu silniční bezpečnosti. Na železničních přejezdech zemřelo od ledna do konce června celkově 16 osob. To bylo o 5 méně než loni. V sedmi krajích nebyl zaznamenán žádný smrtelný případ následkem střetu se železničním vozidlem.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva